Valsts sekretāru 2004.gada 9.decembra sanāksmē
Aizsardzības
ministrija
– pieteica plāna projektu “Rīcības plāns pārejai uz
profesionālo militāro dienestu”.
Deklarācija par
Ministru kabineta iecerēto darbību Aizsardzības sadaļā un Saeimā
apstiprinātā Valsts aizsardzības koncepcija paredz noteikt
militārā dienesta profesionalizācijas nepieciešamību.
Aizsardzības ministrija 2004.gada februārī valdībā iesniedza
informatīvo ziņojumu “Par atteikšanos no obligātā militārā
dienesta un pāreju uz profesionālo militāro dienestu” un tam
pievienotu tiesību aktu projektu.
Ir izstrādāts “Rīcības plāna pārejai uz profesionālo militāro
dienestu” projekts, lai noteiktu nepieciešamos pasākumus pārejas
veikšanai.
NBS profesionalizācijas mērķi:
• nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku (NBS) atbilstību mūsdienu
draudu situācijai,
• nodrošināt Latvijas kā NATO dalībvalsts gatavību kolektīvai
aizsardzībai alianses ietvaros un lielākas NBS operatīvās spējas
un kaujas gatavību dalībai starptautiskajās operācijās.
Izstrādājot pārejas uz profesionāliem bruņotajiem spēkiem
pamatprincipus, kā arī lai veicinātu jauniešu interesi un
rekrutēšanu un nodrošinātu dienesta Nacionālajos bruņotajos
spēkos kvalitāti, jāveic neatliekamu pasākumu komplekss, kas
ietver:
• NBS Rekrutēšanas un atlases centra
pilnveidošanu, apvienojot to ar AM Militārā dienesta iesaukšanas
centru,
• sociālā atbalsta programmu izstrādi,
• NBS infrastruktūras attīstību,
• NBS aktīvās rezerves sistēmas izveidi,
• NBS militāro mācību sistēmu pārskatīšanu,
• normatīvās bāzes pārskatīšanu,
• sabiedrības informēšanas stratēģijas īstenošanu.
Lai veiktu pāreju uz profesionālo militāro dienestu, laika posmā
līdz 2008.gadam AM budžetā tam katru gadu jāparedz papildus
vidēji trīs miljoni latu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Iekšlietu, Izglītības un zinātnes, Labklājības, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Veselības ministrijā, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kontrolē,
Valsts kancelejā.
Bērnu un ģimenes lietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par atlīdzības par
adopciju apmēru, tā pārskatīšanas kārtību, kā arī atlīdzības
piešķiršanas un izmaksas kārtību”.
Noteikumu projekts
paredz noteikt atlīdzības par adopciju apmēru, tās pārskatīšanas
kārtību, atlīdzības piešķiršanas un izmaksas
kārtību. Atlīdzības apmērs ir 1000 latu. Atlīdzības apmēru
pārskata Ministru kabinets pēc bērnu un ģimenes lietu ministra
ierosinājuma atbilstoši valsts budžeta iespējām.
Lai saņemtu atlīdzību, atlīdzības pieprasītājs vai viņa
pilnvarota persona Bērnu un ģimenes lietu ministrijā iesniedz
šādus dokumentus: rakstisku pieprasījumu par atlīdzības
piešķiršanu; likumīgā spēkā stājušos spriedumu par adopcijas
apstiprināšanu (norakstu), kā arī uzrāda šādus
dokumentus: personu apliecinošu dokumentu (pasi, personas
apliecību); bērna dzimšanas apliecību; pilnvaru, ja
atlīdzību pieprasa pilnvarota persona.
Bērnu un ģimenes lietu ministrija 10 dienu laikā pēc
dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par atlīdzības piešķiršanu vai
atteikumu piešķirt atlīdzību. Lēmumu par atlīdzības
piešķiršanu vai pamatotu atteikumu piešķirt atlīdzību ministrija
atlīdzības pieprasītājam paziņo rakstiski. Ministrijas atbildīgās
amatpersonas pieņemto lēmumu var apstrīdēt Administratīvā procesa
likumā paredzētajā kārtībā, iesniedzot iesniegumu ministrijas
valsts sekretāram.
Bērnu un ģimenes lietu ministrija izmaksā atlīdzību ne vēlāk kā
nākamajā kalendāra mēnesī pēc atlīdzības piešķiršanas
dienas. Ja ministrijas vainas dēļ atlīdzības saņēmējs nav
laikus saņēmis atlīdzību, attiecīgo summu viņam izmaksā bez
termiņa ierobežojuma.
Atlīdzības saņēmējs atlīdzības summu atmaksā labprātīgi vai
atlīdzības summu piedzen, ceļot prasību tiesā, ja: atlīdzība
saņemta nepamatoti; tiesa bērna interesēs adopciju atceļ.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Labklājības, Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, Valsts kancelejā,
saskaņojumi jāsniedz līdz 17.decembrim;
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par atlīdzības par
adoptējamā bērna aprūpi apmēru, tā pārskatīšanas kārtību, kā arī
atlīdzības piešķiršanas un izmaksas kārtību”.
Noteikumu
projekts paredz noteikt atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi
apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un atlīdzības piešķiršanas un
izmaksas kārtību. Bērna aprūpes atlīdzību piešķir Valsts sociālo
pabalstu likuma 6.1 panta pirmajā daļā minētajām
personām. Personai, kura nodarbināta nepilnu darba laiku, ir
tiesības uz atlīdzību, ja tā ir nodarbināta ne vairāk kā
20 stundas nedēļā. Atlīdzības apmērs ir 35 lati
mēnesī. Atlīdzības apmēru pārskata Ministru kabinets pēc
bērnu un ģimenes lietu ministra ierosinājuma atbilstoši valsts
budžeta iespējām.
Lai saņemtu atlīdzību, atlīdzības pieprasītājs vai viņa
pilnvarota persona 30 dienu laikā pēc tam, kad stājies spēkā
bāriņtiesas (pagasttiesas) lēmums par adoptējamā bērna nodošanu
adoptētāju aprūpē un uzraudzībā, Bērnu un ģimenes lietu
ministrijā iesniedz šādus dokumentus: rakstisku
pieprasījumu atlīdzības piešķiršanai; bāriņtiesas
(pagasttiesas) lēmumu par adoptējamā bērna nodošanu adoptētāju
aprūpē un uzraudzībā (norakstu); bāriņtiesas (pagasttiesas)
lēmumu, ar kuru tiek pagarināts bērna aprūpes un uzraudzības
termiņš (norakstu); darba devēja rakstisku apstiprinājumu par
laikposmu, kurā atlīdzības pieprasītājam ir piešķirts
atvaļinājums bez darba samaksas saglabāšanas vai noteikts nepilns
darba laiks (norādot stundu skaitu nedēļā), ja persona ir
nodarbināta; izziņu, kas apliecina, ka pabalsta pieprasītājs nav
nodarbināts, kā arī uzrāda šādus dokumentus: personu
apliecinošu dokumentu (pasi, personas apliecību); pilnvaru,
ja atlīdzību pieprasa pilnvarota persona.
Bērnu un ģimenes lietu ministrija 10 dienu laikā pēc dokumentu
saņemšanas pieņem lēmumu par atlīdzības piešķiršanu vai atteikumu
piešķirt atlīdzību. Lēmumu par atlīdzības piešķiršanu vai
pamatotu atteikumu piešķirt atlīdzību ministrija atlīdzības
pieprasītājam paziņo rakstiski. Ministrijas valsts sekretāram ir
tiesības atcelt ministrijas atbildīgās amatpersonas pieņemto
lēmumu, ja persona to ir apstrīdējusi Administratīvā procesa
likumā paredzētajā kārtībā.
Personai, kura ir darba ņēmējs, atlīdzību piešķir par laikposmu,
kurā persona atrodas atvaļinājumā bez darba samaksas
saglabāšanas. Atlīdzību piešķir no minētā atvaļinājuma
piešķiršanas dienas. Personai, kura nav nodarbināta (nav
uzskatāma par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu
“Par valsts sociālo apdrošināšanu”) vai kura strādā nepilnu darba
laiku, atlīdzību piešķir par laikposmu, kurā adoptējamais bērns
atrodas adoptētāju aprūpē un uzraudzībā atbilstoši bāriņtiesas
(pagasttiesas) lēmumam.
Bērnu un ģimenes lietu ministrija atlīdzību sāk izmaksāt ne vēlāk
kā nākamajā kalendāra mēnesī pēc atlīdzības piešķiršanas
dienas. Ja ministrijas vainas dēļ atlīdzības saņēmējs nav
laikus saņēmis atlīdzību, attiecīgo summu viņam izmaksā bez
termiņa ierobežojuma.
Atlīdzības saņēmēja vainas dēļ nepamatoti saņemto atlīdzības
summu atlīdzības saņēmējs atmaksā labprātīgi vai tā tiek ieturēta
no nākamajos mēnešos izmaksājamās atlīdzības. Ja atlīdzības
saņēmējs nepamatoti saņemto atlīdzības summu neatmaksā labprātīgi
vai atlīdzības izmaksa tiek pārtraukta, pirms parāds ir dzēsts,
attiecīgo summu piedzen, ceļot prasību tiesā.
Atlīdzības izmaksu pārtrauc ar tā mēneša pirmo datumu, kas seko
mēnesim, kad radušies apstākļi, kuru dēļ pārtraucama atlīdzības
izmaksa (izņemot gadījumus, ja atlīdzības piešķiršanas brīdī jau
bijis zināms atlīdzības pārtraukšanas termiņš).
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Labklājības, Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, Valsts kancelejā,
saskaņojumi jāsniedz līdz 17.decembrim.
Ekonomikas ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Kuģu tilpņu kalibrēšanas
noteikumi”, kuri paredz noteikt iekšējo ūdeņu un kabotāžas
kuģu tilpņu kalibrēšanas kārtību un prasības, apstiprina
kalibrēšanas sertifikāta veidlapu un kalibrēšanas tabulas
paraugus, kā arī to lietošanas kārtību.
Noteikumu projekts attiecas uz iekšējo ūdeņu un kabotāžas kuģu
tilpnēm, kuras paredzētas šķidrās degvielas transportēšanai un
degvielas daudzuma noteikšanai tajās.
Kuģu tilpņu
kalibrēšanu veic Eiropas Savienības dalībvalstu paziņotās
institūcijas un institūcijas, kuras ir akreditētas valsts
aģentūrā “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” atbilstoši
standartam LVS EN ISO/IEC 17025 “Testēšanas un kalibrēšanas
laboratoriju kompetences vispārīgās prasības”, apdrošinājušas
civiltiesisko atbildību un par kuru akreditāciju Ekonomikas
ministrija ir publicējusi paziņojumu laikrakstā “Latvijas
Vēstnesis” un paziņojusi Eiropas Komisijai un citām Eiropas
Savienības dalībvalstīm.
Vispārīgās prasības kuģu tilpņu kalibrēšanai un ar to saistītie
dokumenti noteikti šo noteikumu 1. un 2.pielikumā. Kalibrēšanas
rezultātus ieraksta kalibrēšanas sertifikātā un tabulās, kas
norādīti šo noteikumu 3. un 4.pielikumā.
Projekts nosaka, ka kalibrēšanas sertifikāts tiek atzīts visās
Eiropas Savienības dalībvalstīs.
Mērīšanas līdzekļi šķidruma līmeņa noteikšanai tilpnēs ir
noteikti ar validētām un piemērojamos standartos norādītām
metodēm un ir kalibrēti šķidruma līmeņa noteikšanai
tilpnēs.
Noteikumu projektā iekļautas tiesību normas, kas izriet no
Eiropas Padomes 1971.gada 12.oktobra Direktīvas 71/349/EEC par
dalībvalstu tiesību aktu tuvināšanu attiecībā uz kuģu tilpņu
kalibrēšanu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Satiksmes, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica rīkojuma projektu “Par licencēšanas konkursa otrajā
kārtā iekļaujamajiem ogļūdeņražu izpētes un ieguves licences
laukumiem jūrā”.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada
8.februāra noteikumiem Nr. 52 “Ogļūdeņražu meklēšanas, izpētes un
ieguves darbu licencēšanas konkursa kārtība”, juridiskas personas
Odin Energi A/S 2004.gada 10.augustā un Lundin
Petroleum AB un Odin Energi A/S 2004.gada 20.septembrī
iesniedza Ekonomikas ministrijā iesniegumus ar pieteikumiem
licences laukuma noteikšanai ogļūdeņražu izpētei un ieguvei
Baltijas jūras Latvijas daļā.
Odin Energi A/S ir Dānijā reģistrēts komercuzņēmums, kura
pamatnodarbošanās ir naftas izpēte un ieguve. Komercuzņēmums
sekmīgi darbojas Lietuvā, kā arī tam ir naftas ieguves licences
Dānijā.
Lundin Petroleum AB ir komercuzņēmums, kura viena no
darbības sfērām ir naftas izpēte un ieguve. Uzņēmums iegūst naftu
Krievijā, Bulgārijā, Sudānā, Lībijā, Malaizijā, Papua
Jaungvinejā, Folklendu salās un Apvienotajā Karalistē.
Ekonomikas ministrija ir izskatījusi šos iesniegumus un
saskaņojusi tos ar Valsts ģeoloģijas dienestu, precizējot laukumu
koordinātas.
Rīkojumu projektā ir iekļauti četri licences laukumi, kuri pēc
uzņēmēju ieskatiem būtu padziļināmi un kompleksi izpētāmi,
pamatojoties uz jau esošajiem Valsts ģeoloģijas dienesta datiem,
kā arī no jauna iegūtajiem datiem.
PSRS laikā, kā arī neatkarīgās Latvijas valsts laikā (licences
laukuma projekts Nr.1) tika veikti seismiskie darbi, kas norāda
uz to, ka šeit varētu būt ogļūdeņražu potenciālās iegulas, kuras
perspektīvā būtu arī attīstāmas.
Atbilstoši iesniegtajai informācijai visi šie licencēšanas
laukumi atbilst licences laukuma noteikšanai ogļūdeņražu izpētei
un ieguvei.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Satiksmes, Veselības, Zemkopības ministrijā, Īpašu uzdevuma
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica likumprojektu “Grozījumi Preču un pakalpojumu
drošuma likumā”.
Spēkā esošajā Preču un pakalpojumu
drošuma likumā ir pārņemtas Eiropas Savienības (ES) Direktīvu
87/357/EEK un 2001/95/EK prasības. ES Direktīvas 2001/95/EK 11.
un 12.pants nosaka, ka dalībvalstīm ir jānodrošina ātrās
informācijas apmaiņas sistēmas RAPEX ieviešana, tādējādi
nodrošinot efektīvu tirgus uzraudzības iestāžu darbu, novēršot un
nepieļaujot nedrošu un paaugstināta riska preču nonākšanu iekšējā
tirgū.
Likumprojekts nepieciešams, lai nodrošinātu precīzu direktīvā
noteiktās informācijas ātrās apmaiņas sistēmas RAPEX prasību un
informācijas apmaiņas pasākumu ieviešanu nacionālajos tiesību
aktos. Grozījums likumā nosaka, ka Ministru kabinets nosaka
kārtību, kādā citas tirgus uzraudzības iestādes informē
Patērētāju tiesību aizsardzības centru par veiktajiem pasākumiem,
kas ierobežo vai liedz preču laišanu apgrozībā, un kārtību, kādā
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saņemto informāciju nosūta
Eiropas Komisijai un rīkojas ar informāciju, kas saņemta no
Eiropas Komisijas.
Projekts nodots saskaņošanai
Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības, Zemkopības
ministrijā, Īpašu uzdevuma ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariāts, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par valsts nodevas
par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likmi un maksāšanas
kārtību”, kuri paredz noteikt valsts nodevas par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu likmi un maksāšanas
kārtību.
Valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji maksā par katru
sabiedrisko pakalpojumu veidu, kura regulēšanas nepieciešamību
saskaņā ar likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”
2.panta ceturto daļu valsts regulējamās nozarēs ir noteicis
Ministru kabinets, bet pašvaldību regulējamās nozarēs – attiecīgā
pašvaldība.
Valsts nodevas likme
katram valsts regulējamās nozares sabiedrisko pakalpojumu veidam
ir divi lati par katriem 1000 latiem (0,2 procenti),
bet katram pašvaldības regulējamās nozares sabiedrisko
pakalpojumu veidam – četri lati par katriem 1000 latiem (0,4
procenti) no komersanta sniegtā attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma
veida neto apgrozījuma iepriekšējā kalendārajā gadā.
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, kuri sāk sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanu, valsts nodevu par pirmo darbības gadu
maksā no komersanta plānotā attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma
veida neto apgrozījuma pirmajā darbības gadā.
Valsts nodevu gadā sadala četrās vienādās daļās. Pirmo valsts
nodevas daļu samaksā līdz 10.janvārim, otro – līdz 10.aprīlim,
trešo – līdz 10.jūlijam, ceturto – līdz 10.oktobrim.
Ja gadā samaksātā valsts nodeva ir mazāka vai lielāka par
attiecīgajiem procentiem (0,2 procenti valsts regulējamās
nozarēs vai 0,4 procenti pašvaldību regulējamās nozarēs) no
komersanta sniegtā attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma veida neto
apgrozījuma iepriekšējā kalendārajā gadā, samaksāto summu
precizē, veicot gada pēdējo maksājumu.
Ja saskaņā ar šiem noteikumiem samaksātā valsts nodeva ir mazāka
par 0,2 procentiem (valsts regulējamās nozarēs) vai 0,4
procentiem (pašvaldību regulējamās nozarēs) no komersanta sniegtā
attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma veida neto apgrozījuma pirmajā
darbības gadā, komersants līdz nākamā gada 30.janvārim samaksā
atlikušo valsts nodevas summu.
Ja saskaņā ar šiem noteikumiem samaksātā valsts nodeva pārsniedz
0,2 procentus (valsts regulējamās nozarēs) vai 0,4 procentus
(pašvaldību regulējamās nozarēs) no komersanta sniegtā attiecīgā
sabiedriskā pakalpojuma veida neto apgrozījuma pirmajā darbības
gadā, pārmaksāto summu izlīdzina, valsts nodevas aprēķinā
nākamajam gadam, samazinot maksājumu summu par pārmaksāto
daļu.
Ja samaksātā valsts nodeva pārsniedz regulatora darbības
nodrošināšanai attiecīgajā gadā nepieciešamās izmaksas, nākamajā
gadā sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam valsts nodevu par
pārmaksāto summu samazina proporcionāli katra sabiedrisko
pakalpojuma sniedzēja iemaksātās valsts nodevas lielumam
attiecīgajā gadā.
Paredzēts noteikt, ka noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada
1.janvāri.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 2004.gada
30.novembra noteikumi Nr.988 “Noteikumi par valsts nodevas likmi
par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu 2005.gadā”.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Satiksmes, Veselības, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijā, Valsts kancelejā, saskaņojumi
jāsniedz līdz 17.decembrim.
Finanšu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Kārtība, kādā valsts pārvaldes
iestādes saskaņo normatīvos aktus ar Eiropas Centrālo
banku”.
Noteikumu projekts noteiks kārtību, kādā notiek
informācijas apmaiņa starp valsts pārvaldes iestādēm un Finanšu
ministriju, kā arī starp Finanšu ministriju un Eiropas Centrālo
banku par sagatavošanas procesā esošajiem normatīvo aktu
projektiem (finanšu noteikumu projekts).
Finanšu noteikumu projekts, kuru šajos noteikumos noteiktajā
kārtībā nosūta Eiropas Centrālajai bankai atzinuma sniegšanai,
nosaka jebkuru no šādiem jautājumiem: monetārās politikas
instrumenti; maksāšanas līdzekļi; naudas jautājumi; Latvijas
Bankas darbība; monetāro, finanšu, banku, maksājumu sistēmu un
maksājumu bilances statistikas vākšana, salīdzināšana un
izplatīšana; maksājumu un norēķinu sistēma; tiesiskais
regulējums, kas attiecas uz finanšu institūcijām, ciktāl tas
ietekmē finanšu institūciju un tirgus stabilitāti. Finanšu
noteikumu projekts, kas nosaka kādu no noteikumos minētajiem
jautājumiem, bet kura vienīgais mērķis ir Eiropas Kopienas
direktīvas prasību ieviešana, nav jānosūta Eiropas Centrālajai
bankai atzinuma sniegšanai.
Ja finanšu noteikumu projekts skar eirosistēmas operācijas, to
var nosūtīt Eiropas Centrālajai bankai atzinuma sniegšanai.
Valsts pārvaldes iestādes ir atbildīgas par to kompetencē esošo
finanšu noteikumu projektu un ar tiem saistītās informācijas
iesniegšanu Finanšu ministrijā. Finanšu ministrija finanšu
noteikumu projektus un ar tiem saistīto informāciju tālāk
iesniedz Eiropas Centrālajai bankai.
Finanšu ministrija veic uzraudzību, lai nodrošinātu finanšu
noteikumu un ar tiem saistītās informācijas sniegšanu saskaņā ar
šiem noteikumiem.
Ir plānots, ka to tiesību aktu projektu skaits, kas tiek virzīti
skatīšanai Ministru kabinetā un ir jāsaskaņo ar Eiropas Centrālo
banku, būs salīdzinoši neliels, ne vairāk kā aptuveni 5% no visa
izstrādājamo tiesību aktu projektu skaita.
Vienlaikus sagatavoti arī grozījumi Ministru kabineta 2002.gada
12.marta noteikumos Nr.111 “Ministru kabineta kārtības rullis”,
projekts paredz, ka tiesību aktu projekti tiktu nosūtīti atzinuma
sniegšanai uz Eiropas Centrālo banku pēc tam, kad tie būtu
izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē un saskaņoti ar
attiecīgajām Latvijas Republikas institūcijām pirms iesniegšanas
Ministru kabinetā. Uz Eiropas Centrālās bankas atzinuma
sniegšanas laiku tiktu apturēts sešu mēnešu termiņš projektu
iesniegšanai Valsts kancelejā.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Zemkopības ministrijā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas
birojā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā, Finanšu un kapitāla tirgus komisijā;
– pieteica likumprojektu “Grozījumi likumā “Par uzņēmumu gada
pārskatiem””.
Likumprojekta mērķis ir: precizēt likuma
subjektu loku un lietotos terminus; precizēt šajā likumā ietverto
pilnvarojumu attiecībā uz naudas plūsmas pārskata un pašu
kapitāla izmaiņu pārskata sagatavošanas kārtības noteikšanu;
saskaņot likumu ar jaunākajām starptautisko grāmatvedības
standartu prasībām, ciktāl tas iespējams, nepārkāpjot Padomes
1978.gada 25.jūlija Ceturtās direktīvas 78/660/EECprasības.
Vienlaikus arī sagatavots likumprojekts “Grozījumi likumā “Par
konsolidētajiem gada pārskatiem””, kurš: precizē likumā ietverto
pilnvarojumu attiecībā uz konsolidētā naudas plūsmas pārskata un
konsolidētā pašu kapitāla izmaiņu pārskata sagatavošanas kārtības
noteikšanu; ietver likumā atļauju sagatavot konsolidētos gada
pārskatus saskaņā ar starptautiskajiem grāmatvedības standartiem;
saskaņo likumu ar jaunākajām starptautisko grāmatvedības
standartu prasībām, ciktāl tas iespējams, nepārkāpjot Padomes
1983.gada 13.jūnija Septītās direktīvas 83/349/EEC
prasības.
Projekti nodots saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības, Vides ministrijā, Īpašu
uzdevuma ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu “Finanšu ministrijas
pamatbudžeta apakšprogrammā “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”
apstiprināto līdzekļu piešķiršanas kārtība”.
Saskaņā ar
“Likuma par budžetu un finanšu vadību” 12.pantu līdzekļi
neparedzētiem gadījumiem un nacionāli īpaši nozīmīgiem pasākumiem
tiek iekļauti kā sastāvdaļa Finanšu ministrijas pārziņā esošās
valsts pamatbudžeta apropriācijas ietvaros. Ministrijas, citas
centrālās valsts iestādes un pašvaldības sagatavo nepieciešamo
līdzekļu pieprasījumu finanšu ministra noteiktajā kārtībā.
Finanšu ministrs ik ceturksni sniedz pārskatu Saeimai par šādas
apropriācijas izlietošanu.
Noteikumu projekts nepieciešams, lai nodrošinātu: ministriju,
citu centrālo valsts iestāžu un pašvaldību pieprasījumu pareizu
un kvalitatīvu sagatavošanu, nepieciešamo informāciju finanšu
ministra rīkojumam par līdzekļu piešķiršanu un līdzekļu
pārskaitīšanu ministrijai, citai centrālai valsts iestādei vai
pašvaldībai; informāciju finanšu ministra ceturkšņa pārskatiem
Saeimai par līdzekļu izlietošanu.
Līdzekļus piešķir valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem
izdevumiem – īpašiem nacionāli nozīmīgiem pasākumiem, kā arī
katastrofu un dabas stihiju radīto zaudējumu kompensēšanai. Ja
gadskārtējā valsts budžeta likumā nav iekļauta valstij svarīgu
pasākumu finansēšana, tad nepieciešamības gadījumā uz laiku līdz
likuma par grozījumiem gadskārtējā valsts budžetā pieņemšanai
šiem pasākumiem var piešķirt līdzekļus no Finanšu ministrijas
pamatbudžeta apakšprogrammas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”,
paredzot to atmaksu.
Līdzekļus pieprasa tikai ministrija vai cita centrālā valsts
iestāde, kurai valsts pamatbudžetā paredzēta apropriācija, par to
padotībā esošām iestādēm, organizācijām, uzņēmumiem vai
konkrētiem pasākumiem. Pašvaldībai nepieciešamos līdzekļus
pieprasa Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Īpašu uzdevuma
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, īpašu
uzdevumu ministram elektroniskās pārvaldes lietās,
Ģenerālprokuratūrā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā,
Valsts kontrolē, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā, Valsts prezidenta kancelejā, Saeimā, Augstākajā
tiesā, Satversmes tiesā, Centrālajā vēlēšanu komisijā, Centrālajā
zemes komisijā, Nacionālajā Radio un televīzijas padomē, Valsts
cilvēktiesību birojā.
Iekšlietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Grozījumi Ministru
kabineta 2003.gada 15.aprīļa noteikumos Nr.183 “Ielūgumu
apstiprināšanas kārtība””.
Noteikumu projekts
izstrādāts, lai aktualizētu sarakstu, kuru valstu pilsoņu un
iedzīvotāju uzaicināšanai nepieciešama papildu pārbaude, un
pielikumu, kurā minētas valstis, kuru pilsoņu uzaicināšanai
nepieciešama papildu pārbaude. Minētais saraksts izveidots,
pamatojoties uz kompetento valsts iestāžu ierosinājumiem,
ievērojot būtiskus nelegālās imigrācijas riska un terorisma
draudus.
Jautājums par saraksta aktualizēšanu tika skatīts ar Ministru
prezidenta rīkojumu izveidotās Vīzu darba grupas sanāksmēs,
izvērtējot ielūgumu apstiprināšanas kārtību Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldē un vīzu izsniegšanas praksi Latvijas
Republikas diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās.
Grozījumi noteikumos paredz:
1) izslēgt no riska valstu saraksta Bosniju un Hercegovinu,
Maķedoniju, Serbiju un Melnkalni un Kubu;
2) papildināt riska valstu sarakstu ar Burundi, Kongo, Ruandu,
Surinamu, Uzbekistānu un Vjetnamu;
3) paredzēt papildu pārbaudi bezvalstnieku un bēgļu ceļošanas
dokumentu turētāju ielūgumu un vīzu pieprasījumiem.
Izslēdzot no saraksta Bosniju un Hercegovinu, Maķedoniju, Serbiju
un Melnkalni un Kubu, tiks atvieglota ielūgumu apstiprināšanas
kārtība un saīsināts arī kopējais vīzu izsniegšanas laiks
iepriekš minēto valstu pilsoņiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Satiksmes ministrijā.
Valsts kancelejas
Komunikācijas departaments