Ministru kabineta 2004.gada 28.decembra sēdē
Pieņemts rīkojums “Par Jūras
spēku komandieri”.
Saskaņā ar Nacionālo bruņoto spēku
likumu un ņemot vērā aizsardzības ministra ieteikumu, Ministru
kabinets atbrīvoja jūras kapteini Ilmāru Lešinski no Nacionālo
bruņoto spēku Jūras spēku komandiera amata.
Ministru kabinets iecēla komandkapteini Aleksanandru Pavloviču
par Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku komandieri.
Komandkapteinis Aleksandrs Pavlovičs Nacionālajos bruņotajos
spēkos dienē no 1992.gada un 2004.gada 1.jūlijā ir iecelts par
Jūras spēku Flotiles štāba priekšnieku.
Pieņemti noteikumi “Augu aizsardzības līdzekļu klasificēšanas,
marķēšanas un iepakošanas kārtība”.
Noteikumi izstrādāti
saskaņā ar Augu aizsardzības likumu, kurš paredz, ka augu
aizsardzības līdzekļus drīkst izplatīt un lietot, ja tie ir
klasificēti, iepakoti un marķēti normatīvajos aktos par augu
aizsardzības līdzekļu klasificēšanu, iepakošanu un marķēšanu
noteiktajā kārtībā.
Likums noteic, ka Ministru kabinets izdod noteikumus, kas nosaka
augu aizsardzības līdzekļu klasificēšanas, marķēšanas un
iepakošanas kārtību, un likuma Pārejas noteikumi noteic, ka
Ministru kabinets līdz 2004.gada 1.jūlijam izdod noteikumus par
kārtību, kādā tiek klasificēti, marķēti un iepakoti augu
aizsardzības līdzekļi.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes 1967.gada 27.jūnija Direktīvas 67/548/EEK par
normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz bīstamo
vielu klasifikāciju, iesaiņošanu un marķēšanu;
2) Padomes 1991.gada 15.jūlija Direktīvas 91/414/EEK par augu
aizsardzības līdzekļu laišanu tirgū;
3) Padomes 1999.gada 31.maija Direktīvas 1999/45/EK, par
dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu saistībā
ar bīstamo preparātu klasifikāciju, iepakošanu un
marķēšanu;
4) Komisijas 2003.gada 11.septembra Direktīvas 2003/82/EK, ar ko
groza Padomes direktīvu 91/414/EEK attiecībā uz standarttekstiem
par augu aizsardzības līdzekļu īpašo risku un drošības
pasākumiem;
5) Padomes 2004.gada 26.aprīļa Direktīvas 2004/66/EK, ar ko
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 1999/45/EK, 2002/83/EK,
2003/37/EK un 2003/59/EK un Padomes Direktīvas 77/388/EEK,
91/414/EK, 96/26/EK, 2003/48/EK un 2003/49/EK pielāgo preču
brīvas aprites, pakalpojumu sniegšanas brīvības,
lauksaimniecības, transporta un nodokļu politikas jomā saistībā
ar Čehijas Republikas, Igaunijas, Kipras, Latvijas, Lietuvas,
Ungārijas, Maltas, Polijas, Slovēnijas un Slovākijas
pievienošanos Eiropas Savienībai.
Padomes 1999.gada 31.maija Direktīva 1999/45/EK par dalībvalstu
normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu saistībā ar bīstamo
preparātu klasifikāciju, iepakošanu un marķēšanu paredz, ka
dalībvalstīm jāizstrādā normatīvie akti šīs direktīvas
ieviešanai. Latvijā šī direktīva ieviesta ar noteikumiem “Ķīmisko
vielu un ķīmisko produktu klasificēšanas, marķēšanas un
iepakošanas kārtība”. Iepriekšminētā direktīva paredz, ka
dalībvalstu izstrādātie normatīvie akti jāpiemēro augu
aizsardzības līdzekļiem ar 2004.gada 31.jūliju. Augu aizsardzības
līdzekļu vispārējās prasības to marķēšanai un iepakošanai nosaka
normatīvie akti par augu aizsardzības līdzekļu
reģistrāciju.
Komisijas 2003.gada 11.septembra Direktīva 2003/82/EK, ar ko
groza Padomes direktīvu 91/414/EEK attiecībā uz standarttekstiem
par augu aizsardzības līdzekļu īpašo risku un drošības
pasākumiem, nosaka papildu prasības augu aizsardzības līdzekļu
klasifikācijai, marķēšanai un iepakošanai.
Pieņemti “Noteikumi par pabalstu un kompensāciju apmēriem
karavīriem, kuri pilda dienesta pienākumus ārpus
valsts”.
Noteikumi izstrādāti saskaņā ar Militārā
dienesta likuma, lai noteiktu pabalstu un kompensāciju apmērus
karavīriem, kas veic dienestu ārpus valsts. Pabalstu un
kompensāciju apmēri noteikti atbilstoši noteikumiem “Pabalstu un
kompensāciju izmaksas noteikumi diplomātiskajā un konsulārajā
dienestā”.
Noteikumi paredz karavīram pabalsta palielināšanu un
pielīdzināšanu diplomātiskā un konsulārā dienesta darbiniekiem,
palielināti arī atsevišķu valstu dzīves dārdzības koeficienti,
kas ir noteikti atbilstoši ES Komisijas noteiktajiem dārdzības
koeficientiem saviem darbiniekiem citās valstīs. Noteikumi
nodrošinās ārzemēs dienējošo karavīru un viņu ģimenes locekļu
dzīves apstākļu uzlabošanu.
Pieņemts likumprojekts “Grozījums likumā “Par iepirkumu valsts
vai pašvaldību vajadzībām””.
Likuma “Par iepirkumu
valsts vai pašvaldību vajadzībām” 4.pants nosaka šī likuma
piemērošanas izņēmumus. Minētā panta trešā daļa deleģē Ministru
kabinetam noteikt kārtību, kādā tiek veikti militāra rakstura
preču un pakalpojumu iepirkumi. Lai nodrošinātu vienotu izpratni
par militāra rakstura precēm un pakalpojumiem, nepieciešams
apstiprināt militāra rakstura preču un pakalpojumu
sarakstu.
Grozījums likumā paredz, ka Ministru kabinets nosaka militāra
rakstura preču sarakstu, kā arī kārtību, kādā tiek veikti
militāra rakstura preču iepirkumi un tādu pakalpojumu iepirkumi,
kuri ir saistīti ar militāra rakstura preču piegādi un lietošanu
un norādīti attiecīgās iepirkuma procedūras tehniskajā
specifikācijā vai darba uzdevumā (transportēšana, apdrošināšana,
ieviešana, ierīkošana, uzturēšana, modernizācija, personāla
apmācība, apkalpošana).
Pieņemti noteikumi “Slīteres nacionālā parka administrācijas
nolikums”.
Slīteres nacionālā parka administrācija ir vides ministra
pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kurai noteiktas šādas
funkcijas: pārvaldīt Slīteres nacionālo parku, kā arī
Moricsalas dabas rezervātu un Grīņu dabas rezervātu
(rezervāti); īstenot valsts dabas aizsardzības politiku
Slīteres nacionālajā parkā un rezervātos.
Lai nodrošinātu funkciju izpildi, administrācija veic šādus
uzdevumus: kontrolē Slīteres nacionālā parka un rezervātu, kā arī
sugu, biotopu un dabas resursu aizsardzību un izmantošanu
regulējošo normatīvo aktu ievērošanu; izsniedz atļaujas,
atzinumus un saskaņojumus par dabas resursu izmantošanu, reklāmas
izvietošanu dabā, brīvdabas izklaides, atpūtas un sporta pasākumu
organizēšanu un cita veida darbību veikšanu; izstrādā un
aktualizē Slīteres nacionālā parka un rezervātu dabas
aizsardzības plānus, kā arī organizē to īstenošanu.
Administrācija nodrošina informatīvo zīmju izgatavošanu un
izvietošanu dabā Slīteres nacionālā parka un rezervātu ārējo
robežu apzīmēšanai; organizē īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu un
īpaši aizsargājamo biotopu aizsardzību; koordinē zinātniskos
pētījumus Slīteres nacionālajā parkā un rezervātos, kā arī
monitoringu dabaszinātņu jomā, apkopo un glabā zinātnisko
pētījumu rezultātus un monitoringa datus; nodrošina apmeklētājiem
un iedzīvotājiem informāciju par Slīteres nacionālo parku,
rezervātiem un to aizsardzības režīmu; informē un izglīto
sabiedrību jautājumos, kas saistīti ar dabas
aizsardzību; sniedz teritoriju plānojumu izstrādei
nepieciešamo informāciju par Slīteres nacionālo parku un
rezervātiem, kā arī sniedz atzinumu par Slīteres nacionālajā
parkā un rezervātos esošo rajona pašvaldību un vietējo pašvaldību
teritoriju plānojumiem; saskaņā ar normatīvajiem aktiem un dabas
aizsardzības plānu apsaimnieko Vides ministrijas valdījumā esošo
un Vides ministrijai piekrītošo nekustamo īpašumu, kas atrodas
Slīteres nacionālajā parkā un rezervātos.
Administrāciju vada administrācijas direktors, kuru ieceļ amatā
un atbrīvo no amata vides ministrs. Administrācijas direktors ir
vides valsts inspektors.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 497 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 40 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 457 pilsonības pretendentiem 75% ir krievi, 7% – baltkrievi,
8% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 84 855
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3016; 1997.gadā – 2992;
1998.gadā – 4439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 15 567 personas.
Pieņemti “Noteikumi par valsts nodevas par sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanu likmi un maksāšanas kārtību”, kuri
nosaka valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu
likmi un maksāšanas kārtību.
Valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēji maksā par katru sabiedrisko pakalpojumu
veidu, kura regulēšanas nepieciešamību saskaņā ar likuma “Par
sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 2.panta ceturto daļu valsts
regulējamās nozarēs ir noteicis Ministru kabinets, bet pašvaldību
regulējamās nozarēs – attiecīgā pašvaldība.
Valsts nodevas likme
katram valsts regulējamās nozares sabiedrisko pakalpojumu veidam
ir divi lati par katriem 1000 latiem (0,2 procenti),
bet katram pašvaldības regulējamās nozares sabiedrisko
pakalpojumu veidam – četri lati par katriem 1000 latiem (0,4
procenti) no komersanta sniegtā attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma
veida neto apgrozījuma iepriekšējā kalendārajā gadā.
Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, kuri sāk sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanu, valsts nodevu par pirmo darbības gadu
maksā no komersanta plānotā attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma
veida neto apgrozījuma pirmajā darbības gadā.
Valsts nodevu sadala četrās vienādās daļās viena kalendārā gada
ietvaros. Pirmo valsts nodevas daļu samaksā līdz 10.janvārim,
otro – līdz 10.aprīlim, trešo – līdz 10.jūlijam, ceturto – līdz
10.oktobrim.
Ja kalendārā gadā samaksātā valsts nodeva ir mazāka vai lielāka
par attiecīgajiem procentiem (0,2 procenti valsts
regulējamās nozarēs vai 0,4 procenti pašvaldību regulējamās
nozarēs) no komersanta sniegtā attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma
veida neto apgrozījuma iepriekšējā kalendārajā gadā, samaksāto
summu precizē, veicot kalendārā gada pēdējo maksājumu.
Ja saskaņā ar šiem noteikumiem samaksātā valsts nodeva ir mazāka
par 0,2 procentiem (valsts regulējamās nozarēs) vai 0,4
procentiem (pašvaldību regulējamās nozarēs) no komersanta sniegtā
attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma veida neto apgrozījuma pirmajā
kalendārā darbības gadā, komersants līdz nākamā gada 30.janvārim
samaksā atlikušo valsts nodevas summu.
Ja saskaņā ar šiem noteikumiem samaksātā valsts nodeva pārsniedz
0,2 procentus (valsts regulējamās nozarēs) vai 0,4 procentus
(pašvaldību regulējamās nozarēs) no komersanta sniegtā attiecīgā
sabiedriskā pakalpojuma veida neto apgrozījuma pirmajā darbības
gadā, pārmaksāto summu izlīdzina, valsts nodevas aprēķinā
nākamajam kalendārajam gadam samazinot maksājumu summu par
pārmaksāto daļu.
Ja kalendārā gadā samaksātā valsts nodeva pārsniedz regulatora
darbības nodrošināšanai attiecīgajā gadā nepieciešamās izmaksas,
nākamajā gadā sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam valsts nodevu
par pārmaksāto summu samazina proporcionāli katra sabiedrisko
pakalpojuma sniedzēja iemaksātās valsts nodevas lielumam
attiecīgajā gadā.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 2004.gada
30.novembra Ministru kabineta noteikumi Nr.988 “Noteikumi par
valsts nodevas likmi par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu
2005.gadā” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 192.nr.).
Noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 4.janvāri.
Pieņemti noteikumi “Zvērinātu tiesu izpildītāju amata
atlīdzības takses”.
Noteikumi sagatavoti, pamatojoties
uz Tiesu izpildītāju likumā Ministru kabinetam doto pilnvarojumu.
Noteikumi nosaka zvērinātu tiesu izpildītāja amata atlīdzības
takses, kuras zvērinātam tiesu izpildītājam ir tiesības saņemt
par katru amata darbību saskaņā ar Tiesu izpildītāju likumu.
Saskaņā ar Civilprocesa likuma 568.panta pirmo daļu, sprieduma
izpilde notiek uz parādnieka rēķina.
Noteikumi sagatavoti, pamatojoties uz tieslietu ministra
2003.gada 10.janvāra instrukcijā Nr.1-2/2 “Zvērinātu tiesu
izpildītāju amata atlīdzības takses” izmantoto zvērinātu tiesu
izpildītāju amata atlīdzības veidošanas sistēmu. Ņemot vērā
minētās instrukcijas atsevišķu punktu piemērošanas problēmas, kā
arī apstākli, ka instrukcija nav grozīta kopš tās
apstiprināšanas, zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības
taksēs ir veikti atsevišķi grozījumi.
Noteikumos noteikts, ka tiesu izpildītājam ir tiesības piemērot
koeficientu taksei 0,5 attiecībā uz personām, ja tās atzītas par
trūcīgām normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā.
Ņemot vērā, ka kopš instrukcijas pieņemšanas 2003.gadā līdz šim
brīdim ir notikušas būtiskas izmaiņas patēriņa cenu līmenī, tiesu
izpildītāju amata atlīdzības takses tiek palielinātas saskaņā ar
Centrālās statistikas pārvaldes publicētajiem datiem par patēriņa
cenu indeksa izmaiņām attiecīgajā periodā:
no 3,50 uz 3,90 Ls;
no 17,50 uz 19,40 Ls;
no 31,50 uz 34,90 Ls;
no 63,00 uz 69,76 Ls.
Noteikumos precizēts tiesu izpildītāju amata atlīdzības takses
procentos regulējums. Tiek diferencētas tiesu izpildītāja amata
atlīdzības takses procentos atkarībā no tā, vai parādnieks ir
izpildījis spriedumu Civilprocesa likuma 555.panta pirmajā daļā
noteiktajā sprieduma labprātīgas izpildes termiņā vai pēc tā.
Noteikts, ka taksi procentos no atgūtās summas aprēķina no
faktiski atgūtās summas (tas ir, no summas, kas iegūta, tiesu
izpildītājam veicot izpildu darbības, tai skaitā no pēc izsoles
vai pārdošanas komisijā pārņemtās mantas vērtības).
Noteikumos precizēts, ja parādnieks nokārto savas saistības
Civilprocesa likuma 555.panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā,
iemaksājot tiesu izpildītāja depozīta kontā visu parāda summu un
radušos sprieduma izpildes izdevumus, taksei procentos no atgūtās
summas piemēro koeficientu 0,3. Savukārt, ja parādnieks savas
saistības neizpilda Civilprocesa likuma 555.panta pirmajā daļā
noteiktajā termiņā, viņa pienākums ir segt tiesu izpildītāja
amata atlīdzības takses procentos pilnā apmērā.
Noteikts, ka Ministru kabinets zvērinātu tiesu izpildītāju amata
atlīdzības takses apmērus pārskata ne retāk kā reizi trīs gados
kopš šo noteikumu spēkā stāšanās atbilstoši Centrālās statistikas
pārvaldes noteiktajam patēriņa cenu indeksa izmaiņām. Ja patēriņa
cenu indeksa svārstības gada laikā bijušas lielākas nekā 5
procenti, Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome var
ierosināt pārskatīt zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības
takses apmērus.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments