Valsts kontroles amatpersonas būs vairāk pieejamas iedzīvotājiem
Valsts kontroliere Inguna Sudraba,
tiekoties ar Valsts kontroles (VK) padomes locekļiem, informēja,
ka savās pirmajās darba dienās valsts kontrolieres amatā viņa
iepazīstas ar iestādes personālu un darbu, lai apzinātu tās VK
darbības jomas, kur veicamas izmaiņas. Lēmumi par iespējamām
izmaiņām netiks pieņemti vienpersoniski – izlemjot jautājumus,
tiks ņemts vērā Valsts kontroles likumā paredzētais klātesošo VK
padomes locekļu balsu vairākums. Likums paredz arī gadījumu, ja
balsis sadalās līdzīgi, – tad izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja
(valsts kontroliera) balss.
“Vadītājs ir pieejams iestādē strādājošiem” – šādi definēts
jaunās valsts kontrolieres darba stils. Ikviena VK amatpersona un
darbinieks var sazināties ar valsts kontrolieri Ingunu Sudrabu,
izmantojot elektronisko pastu. Šādā veidā izsakāmi arī
piedāvājumi klātienes sarunām ar jauno iestādes vadītāju.
VK padomes locekļi piekrita valsts kontrolieres ierosinājumam, ka
gan iestādes vadītājai, gan VK padomes locekļiem jākļūst vieglāk
pieejamiem iedzīvotājiem. Turpmāk iedzīvotāji ar saviem
jautājumiem, priekšlikumiem un sūdzībām varēs vērsties pie valsts
kontrolieres Ingunas Sudrabas un VK padomes locekļiem Gunas
Kalniņas-Priedes, Agra Krūmiņa, Ulda Greiškalna un Induļa Šķibeļa
katru pirmdienu no pulksten 15 līdz 17. Līdz šim valsts
kontroliera un VK padomes locekļu pieņemšanas laiki bija reizi
mēnesī.
VK, tāpat kā citas valsts iestādes, saņem arī rakstveida
iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus no juridiskām un fiziskām
personām un likumdošanā noteiktajos termiņos izskata tos, pieņem
attiecīgu lēmumu un sniedz iesniedzējam atbildi. Gada laikā VK
revīzijas departamenti, Juridiskā daļa un valsts kontroliera
birojs sagatavo ap pusotra simta atbilžu uz saņemtajiem
iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem, kuri nav saistīti ar
revīziju veikšanas tiešo darbu. Galvenās iesniegumu un sūdzību
tēmas ir pārkāpumi pašvaldībās un pašvaldību uzņēmumos,
privatizācijas noteikumu pārkāpumi un iespējama nelikumīga rīcība
ar valsts mantu un budžeta līdzekļiem.
Nereti iedzīvotāji vēršas pie VK ar jautājumiem, kas nav šīs
iestādes kompetencē. Tādā gadījumā VK likumā “Iesniegumu, sūdzību
un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību
institūcijās” noteiktajā termiņā nosūta iesniegumu, sūdzību vai
priekšlikumu citai – šajā lietā kompetentai institūcijai, par to
paziņojot iesniedzējam. VK var pieprasīt iesniedzējam arī papildu
ziņas, kas nepieciešamas jautājuma izvērtēšanai.
Indira Ozola, Valsts kontroles konsultante ārējās komunikācijas jautājumos un sadarbībai ar Saeimu