Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta noteikumi Nr.5
Rīgā 2004.gada 24.decembrī
Noteikumi par maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā un VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” pakalpojumiem
Izdoti saskaņā ar likuma “Par aviāciju” 28.panta otro daļu
1. Šie noteikumi nosaka maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem un lidostu pakalpojumiem un to iekasēšanas kārtību par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas rajonā (turpmāk — LIR) un VAS “Starptautiskajā lidostā “Rīga”” (turpmāk — lidosta “Rīga”).
2. Maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem maršrutā Rīgas LIR iekasē, pamatojoties uz gaisa kuģa maksimālo pacelšanās svaru (MTOW), un to nosaka šādi:
R=P x D x W,
kur:
R — maksa par maršrutā saņemtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem;
P — maksas vienības izcenojums Rīgas LIR. Maksas vienības izcenojums ir 28,43 EUR. Maksas, kuru valsts akciju sabiedrības “Latvijas gaisa satiksme” uzdevumā iekasē Centrālais maršrutu maksājumu birojs (CRCO), vienības izcenojums starptautiskajos maršrutos ir 28,75 EUR.
D — 1/100 daļa no visa attāluma, kas veikts Rīgas LIR, kuru pārrēķina pēc lielā loka maršruta un izsaka kilometros ar precizitāti divas zīmes aiz komata. Gaisa kuģim nosēžoties Latvijas Republikas lidlaukos vai paceļoties no tiem, šis attālums tiek samazināts par nolidoto attālumu lidlauka vadības zonā (TMA);
W = gaisa kuģa svara faktors, kuru aprēķina šādi:
maksimālais pacelšanās svars
t.i., velkot kvadrātsakni no dalījuma, ko iegūst, gaisa kuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās svara metrisko tonnu skaitu, kas minēts lidojuma derīguma sertifikātā, lidojuma instrukcijā vai citā līdzīgā oficiālā dokumentā, dalot ar skaitli 50.
3. Par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka pieejas zonā maksu nosaka šādi:
A = PxK,
kur:
A — maksa par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka pieejas zonā;
P — maksas vienības izcenojums 28,43 EUR;
K — gaisa kuģa svara faktors, kas norādīts šajā punktā iekļautajā tabulā:
No |
MTOW (tonnās) |
K |
1 |
0 – 5 |
0,5 |
2 |
5,01 – 10 |
0,8 |
3 |
10,01 – 20 |
1,5 |
4 |
20,01 – 25 |
2,0 |
5 |
25,01 – 30 |
2,7 |
6 |
30,01 – 45 |
3,5 |
7 |
45,01 – 50 |
4,2 |
8 |
50,01 – 60 |
5,0 |
9 |
60,01 – 80 |
5,7 |
10 |
80,01 – 90 |
6,5 |
11 |
90,01 – 110 |
7,5 |
12 |
110,01 – 150 |
9,0 |
13 |
150,01 – 200 |
12,0 |
14 |
200,01 – 300 |
15,0 |
15 |
300,01 -UP |
20 |
Liepājas lidlauka pieejas zonā tiek piemērots koeficients 0,6.
4. Maksa par gaisa kuģu pacelšanos un nosēšanos lidostā “Rīga”:
4.1. pamattarifs lidostā “Rīga” tiek noteikts 8,12 EUR apmērā par katriem 1000 gaisa kuģa maksimālā pacelšanās svara kg (noapaļojot uz augšu līdz 10 kg);
4.2. no plkst. 22.00 līdz 6.00 pēc vietējā laika tiek aprēķināta un iekasēta papildu samaksa 20% apmērā no pamattarifa summas.
5. Treniņu lidojumu stunda tiek pielīdzināta vienai pacelšanās un nosēšanās reizei, bet katrai nākamajai stundai tiek piemērots koeficients 0,75.
6. Maksa par perona stāvvietu:
6.1. pirmās 3 stundas bez maksas;
6.2. par katriem gaisa kuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās svara 1000 kg un katrām nākamajām 24 stundām – 1,06 EUR.
7. Maksa par lidostas “Rīga” drošības pasākumiem ir 12,18 EUR par katru izlidojošo pasažieri.
8. Jebkurš pārvadātājs, veicot lidojumus uz/no lidostas “Rīga”, ir tiesīgs saņemt atlaides no 4.–7.punktā minētajiem maksājumiem atkarībā no tā, cik gada laikā virzienā no Rīgas pārvadāts pasažieru:
Izlidojošo pasažieru |
Atlaide |
skaits (tūkst.) |
% |
0.0 |
|
25 |
10 |
50 |
20 |
75 |
30 |
100 |
40 |
125 |
50 |
150 |
60 |
200 |
70 |
250 |
80 |
9. Nulles tarifs tiek piemērots:
9.1. attiecībā uz šo noteikumu 1.–7.punktā minētajiem maksājumiem:
9.1.1. speciāliem lidojumiem, kuri tiek veikti, lai pārvadātu Latvijas valsts vai valdības vadītājus, kuri dodas oficiālās vizītēs;
9.1.2. lidojumiem, kurus veic valsts lidmašīnas (saskaņā ar ICAO valsts gaisa kuģa definīciju);
9.1.3. lai veiktu meklēšanas un glābšanas darbus pēc kompetenta aviācijas meklēšanas un glābšanas dienesta rīkojuma;
9.1.4. lidojumiem, kuri beidzas lidlaukā, no kura gaisa kuģis pacēlies un nav nosēdies citā lidlaukā (piespiedu atgriešanās);
9.2. attiecībā uz šo noteikumu 2. un 3.punktā minētajiem maksājumiem:
9.2.1. lidojumiem, kuri tiek veikti Rīgas LIR atbilstoši Vizuālo lidojumu noteikumiem (VFR) ārpus kontrolējamās gaisa telpas robežām;
9.2.2. gaisa kuģiem, kuru svars ir mazāks par 2 tonnām, ja tie neveic komerciālus lidojumus;
9.3. šo noteikumu 7.punktā minētā maksa netiek piemērota pasažieriem, kuri nav sasnieguši divu gadu vecumu.
10. Maksas par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem iekasēšanas kārtība ir šāda:
10.1. gaisa kuģa īpašnieks un lietotājs ir vienlīdz atbildīgi par saņemto pakalpojumu apmaksu;
10.2. maksājumus veic 30 dienu laikā no rēķina izrakstīšanas brīža. Ja maksājumu termiņš sakrīt ar sestdienu, svētdienu vai Latvijas Republikas oficiālo svētku dienu, maksājumus veic nākošajā darba dienā. Ja maksājums nav veikts, tad gaisa kuģa īpašnieks vai lietotājs maksā Latvijas Republikas Civillikumā noteiktos procentus, ja līgumā nav noteikts citādi.
Par biznesa un čarterreisiem maksājumus veic pēc nolaišanās, veicot norēķinus attiecīgi Gaisa satiksmes informācijas centrā, lidostas “Rīga” dispečeru centrā vai tuvākajā bankas nodaļā, ja līgumā nav noteikts citādi;
10.3. rēķinus par aeronavigācijas pakalpojumiem, kas sniegti starptautiskajā lidojuma maršrutā Rīgas LIR, Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts akciju sabiedrības “Latvijas gaisa satiksme” vārdā un uzdevumā piesūta un maksājumus iekasē EUROCONTROL Centrālais maršrutu maksājumu birojs (CRCO), ja iekasēšanu neveic minētā akciju sabiedrība.
11. Šie noteikumi stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.
12. No 2005.gada 1.janvāra spēku zaudē Aviācijas departamenta 2004.gada 23.jūlija noteikumi Nr.3 “Noteikumi par maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā un VAS “Starptautiskās lidostas “Rīga”” pakalpojumiem”.
Aviācijas departamenta direktors A.Muižnieks
Saskaņots
Satiksmes ministrs A.Šlesers
24.12. 2004.