• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par transportlīdzekļu civiltiesisko apdrošināšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.01.2005., Nr. 8 https://www.vestnesis.lv/ta/id/99520

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Ukrainas un Eiropas Savienības kaimiņattiecībām

Vēl šajā numurā

14.01.2005., Nr. 8

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par transportlīdzekļu civiltiesisko apdrošināšanu

Procedūra:
koplēmums, otrais lasījums
Debates: 2004.gada 10.janvāris
Balsojums: 2004.gada 11.janvāris

Trešdien, 12.janvārī, Eiropas Parlaments otrajā lasījumā uzklausīja Manvela Medinas-Ortegas (Spānija) ziņojumu attiecībā uz ES direktīvu par transportlīdzekļu civiltiesisko apdrošināšanu. Pieņemtais direktīvas projekts balstās uz kompromisu, kas otrdienas vakarā tika panākts starp Eiropas Parlamentu, Ministru padomi un Eiropas Komisiju.
Direktīvas mērķis ir uzlabot un atjaunināt jau esošos transportlīdzekļu lietošanas noteikumus Eiropas Savienībā, lai automašīnu īpašniekiem būtu vieglāk nokārtot transportlīdzekļu civiltiesisko apdrošināšanu, iegādāties īslaicīgu apdrošināšanas polisi, kas būtu derīga visā Eiropā un atvieglotu ceļošanu, kā arī pirkt un pārdot mašīnas citās dalībvalstīs, jo trīsdesmit dienas pēc automašīnas iegādāšanās ārzemēs (kādā citā ES dalībvalstī) tās civiltiesiskā apdrošināšana darbosies arī īpašnieka mītneszemē. Tāpat direktīva nodrošina to, lai apdrošināšanas polises īpašnieks varētu vieglāk pārtraukt līgumu ar savu apdrošināšanas sabiedrību un izvēlēties konkurējošu firmu, kas piedāvā labākas cenas.
Plenārsēdē apstiprinātais direktīvas projekts nosaka jaunu minimālo apdrošināšanas segumu – vienu miljonu eiro par satiksmes negadījuma upuri vai tam nodarītajiem īpaši smagiem miesasbojājumiem un piecus miljonus eiro par katru satiksmes negadījumu. Te ir runa par civiltiesisko apdrošināšanu, tātad tā attiecas uz trešajām pusēm, kas cieš negadījumā, un nesedz ne automašīnas īpašnieku, ne viņa transporta līdzekli. Apdrošināšanas segums viena miljona eiro vērtībā paredzēts gadījumā, ja satiksmes negadījumā cieš viens cilvēks, bet pieci miljoni gadījumā, ja satiksmes negadījumā iesaistīti divi vai vairāki transporta līdzekļi. Plānots, ka šos finansiālos līdzekļus izmaksās tā apdrošināšanas sabiedrība, kas izsniegusi transportlīdzekļa civilās apdrošināšanas polisi, un tie domāti pilnīgi visu un dažādu izdevumu segšanai, kas saistīti ar notikušo negadījumu, – ārstēšanās izdevumiem, materiālo zaudējumu segšanai, juridiskiem pakalpojumiem u.c.
Valstīm, ja nepieciešams, tiek piedāvāts piecu gadu pārejas laiks šādu minimālo apdrošināšanas likmju ieviešanai. Katrai valstij būs arī jāizveido centralizēta elektroniskā uzskaites sistēma, kurā tiks ievadīti visi ar satiksmes negadījumu saistītie dati. Direktīva stāsies spēkā jau 2005.gadā 20 dienas pēc tās publicēšanas “ES Oficiālajā Vēstnesī”.

Eiropas Parlamenta Masu saziņas līdzekļu direktorāta preses dienests

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!