Valsts sekretāru 2005.gada 13.janvāra sanāksmē
Ekonomikas ministrija
– pieteica rīkojumu projektu “Par darbadienu
pārcelšanu”.
Sakarā ar to, ka 2006.gadā darba diena,
5.maijs, ir pa vidu starp svētku dienu, 4.maiju, un sestdienu,
6.maiju, 2007.gadā darba diena, 30.aprīlis, ir pa vidu starp
svētdienu, 29.aprīli, un svētku dienu, 1.maiju, kā arī darba
diena (pirmssvētku diena), 24.decembris, ir pa vidu starp
svētdienu, 23.decembri, un svētku dienu, 25.decembri, lai
racionālāk izmantotu darba laiku un lai valsts, pašvaldību un
privātie uzņēmumi, kā arī iestādes jau laikus varētu plānot darba
grafikus 2006. un 2007.gadam, Ekonomikas ministrija ir
sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu.
Saskaņā ar šo rīkojuma projektu darbadiena no piektdienas,
2006.gada 5.maija, tiek pārcelta uz sestdienu, 2006.gada
22.aprīli. Darbadiena no pirmdienas, 2007.gada 30.aprīļa, tiek
pārcelta uz sestdienu, 2007.gada 14.aprīli, un darbadiena no
pirmdienas, 2007.gada 24.decembra, tiek pārcelta uz sestdienu,
2007.gada 15.decembri. Pārceļot darbadienas, tiek nodrošināta
darba nedēļas nepārtrauktība, kā arī rodas iespēja ģimenēm
pavadīt ilgāku nepārtrauktu laiku kopā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Labklājības, Satiksmes, Vides ministrijā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē;
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par tekstilšķiedru
sastāva norādīšanu tekstilizstrādājumu marķējumā”.
Noteikumu projekts izstrādāts, lai ieviestu Eiropas Komisijas
2004.gada 23.marta direktīvu 2004/34/EK, ar ko groza I un II
pielikumu Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvai 96/74/EK par
tekstilmateriālu nosaukumiem, lai tos pielāgotu tehnikas
attīstībai. Ievērojot direktīvas prasības, noteikumu projekta 1.
un 2.pielikums, kas nosaka tekstilizstrādājumu marķējumā
lietojamo tekstilšķiedru nosaukumus un tekstilšķiedru masas
aprēķināšanai lietojamās saskaņotās pielaides, papildināti ar
polilaktīda šķiedrām piemērojamām prasībām.
Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz Patērētāju tiesību
aizsardzības likuma un likuma “Par atbilstības novērtēšanu” doto
deleģējumu. Ar noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudēs Ministru
kabineta 1998.gada 21.jūlija noteikumi Nr.262 “Noteikumi par
tekstilšķiedru sastāva norādīšanu tekstilizstrādājumu marķējumā”,
kas tika izdoti, pamatojoties uz Ministru kabineta iekārtas
likuma 14.panta 3.punktu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē.
Izglītības un zinātnes ministrija
– pieteica rīkojumu projektu “Par valsts ģimnāzijas statusa
piešķiršanu”.
Lai veicinātu valsts ģimnāziju tīkla
attīstību un atbalstītu izglītības iestāžu iniciatīvu, kas
saistīta ar valsts ģimnāziju darbības pilnveidi, Izglītības un
zinātnes ministrija ir izstrādājusi rīkojuma projektu “Par valsts
ģimnāzijas statusa piešķiršanu”. Pēc izglītības iestādes
iesniegto dokumentu izvērtēšanas atbilstoši minētajiem
kritērijiem Talsu ģimnāzija var pretendēt uz valsts ģimnāzijas
statusa piešķiršanu.
Atkarībā no izglītības iestādes struktūras un mācību procesa
organizācijas Vispārējās izglītības likums nosaka dažādas
vispārējās vidējās izglītības iestāžu formas, to skaitā
ģimnāzijas. Garantējot augstākas prasības vidējās izglītības
kvalitātes nodrošināšanā, lai absolventi būtu sagatavoti
augstākās izglītības iegūšanai Latvijā un ārvalstu augstskolās,
kā arī nodrošinot iespējas izglītojamajiem padziļināti apgūt
plašāku mācību priekšmetu klāstu radošā līmenī, Latvijā šobrīd
darbojas 14 valsts ģimnāzijas, kas realizē arī reģionālā
metodiskā centra funkcijas, koordinējot pedagogu tālākizglītības
darbību pilsētā, rajonā vai reģionā. Valsts ģimnāziju tīkls tiek
veidots tā, lai šīs izglītības iestādes aptvertu visus Latvijas
novadus. Kurzemes novadā valsts ģimnāzijas statuss nav piešķirts
nevienai izglītības iestādei.
Talsu ģimnāzija piedāvā apgūt izglītību četrās vispārējās vidējās
izglītības programmās un divās vispārējās pamatizglītības
programmās: vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā
virziena izglītības programma; vispārējās vidējās izglītības
humanitārā un sociālā virziena izglītības programma; vispārējās
vidējās izglītības matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena
(matemātika un datorzinības) izglītības programma; vispārējās
vidējās izglītības profesionāli orientētā virziena
(komerczinības) izglītības programma; vispārējās pamatizglītības
programma; vispārējās pamatizglītības (7.– 9.klase)
programma.
Izglītības iestāde pilnībā atbilst visiem kritērijiem valsts
ģimnāzijas statusa piešķiršanai, kas noteikti Ministru kabineta
noteikumos. Kritērijus un kārtību, kādā tiek piešķirts valsts
ģimnāzijas statuss, reglamentē Ministru kabineta 2001.gada
20.marta noteikumi Nr.129 “Ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas
statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība un kritēriji”. Valsts
ģimnāzijas statusa pretendentiem izvirzīti šādi kritēriji:
• no vidusskolas atdalītas daļējas vispārējās pamatizglītības
(7.–9.) klases;
• vispārējās vidējās izglītības programmu īstenošana noteikta ne
mazāk kā trijos virzienos;
• 10.–12.klasē republikas pilsētās skolēnu skaits ir ne mazāk par
350 skolēniem, citā administratīvajā teritorijā – attiecīgi ne
mazāk par 200 skolēniem;
• ne mazāk par 75% absolventu mācību sasniegumu vērtējums
centralizētajos eksāmenos pēdējos divos mācību gados ir A, B un C
līmenī;
• pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra
funkciju īstenošana.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Dzīvojamo māju
pārvaldnieku kompetences kritēriju noteikšanas, pārvaldnieku
sertificēšanas un apmācības organizēšanas kārtība”.
Noteikumu projekts paredz noteikt dzīvojamo māju pārvaldnieku
(fizisku un juridisku personu) kompetences kritēriju noteikšanas
kārtību, kā arī kārtību, kādā fiziskām vai juridiskām personām
tiek piešķirti dzīvojamo māju pārvaldnieku sertifikāti un
organizēta viņu apmācība.
Dzīvojamo māju pārvaldnieku sertificēšanas mērķis ir godprātīga
un kvalitatīva daudzdzīvokļu māju pārvaldīšana un
apsaimniekošana, tai skaitā dzīvojamo māju un pakalpojumu
kvalitātes paaugstināšana, īpašuma vērtības paaugstināšana,
siltuma izmaksu samazināšana, efektīva līdzekļu
izmantošana.
Fiziskas personas profesionālās pilnveides apmācība tiek
organizēta saskaņā ar Profesionālās izglītības likumu, Izglītības
likumu un citiem normatīvajiem aktiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Bērnu un ģimenes lietu, Ekonomikas, Izglītības un zinātnes,
Labklājības, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Valsts kancelejā.
Tieslietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par uzticama
sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja civiltiesiskās atbildības
minimālo apdrošināšanas summu”.
Noteikumu projekts
paredz noteikt uzticama sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja
civiltiesiskās atbildības minimālo apdrošināšanas summu.
Uzticama sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja civiltiesiskās
atbildības minimālā apdrošināšanas summa katram apdrošinājuma
ņēmējam gadā ir 300 000 latu.
Apdrošināšanas līgumā noteikts, ka apdrošināšanas atbildības
limits par vienu apdrošināšanas gadījumu nedrīkst būt lielāks par
150 000 latu un mazāks par 50 000 latu.
Uzticams sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs nodrošina, lai
apdrošināšanas līguma nosacījumi būtu pieejami tiešsaistes
režīmā.
Minimālo apdrošināšanas summu apdrošinātājs atjauno pilnā apmērā
mēneša laikā pēc katras apdrošināšanas atlīdzības izmaksas.
Apdrošināšanas līgumā nedrīkst paredzēt apdrošinājuma ņēmēja
pašrisku.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Aizsardzības, Bērnu un
ģimenes lietu, Ekonomikas, Satiksmes, Veselības, Vides
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par minimālo
apdrošinājuma summu zvērinātu tiesu izpildītāju individuālajam
apdrošināšanas līgumam, grupas apdrošināšanas līgumam un
apdrošināšanas līguma obligātajiem noteikumiem”.
Noteikumu projekts ir sagatavots, pamatojoties uz Tiesu
izpildītāju likumā Ministru kabinetam doto pilnvarojumu. Projekts
sagatavots, pamatojoties uz tieslietu ministra 2003.gada
10.janvāra instrukciju “Minimālā apdrošināšanas summa zvērinātu
tiesu izpildītāju individuālajam apdrošināšanas līgumam un
apdrošināšanas līguma obligātie noteikumi” un tieslietu ministra
2004.gada 4.janvāra instrukciju “Minimālā apdrošināšanas summa
zvērinātu tiesu izpildītāju grupas apdrošināšanas līgumam un
apdrošināšanas līguma obligātie noteikumi”.
Noteikumu projekts paredz noteikt minimālo apdrošinājuma summu
zvērinātu tiesu izpildītāju individuālajam apdrošināšanas līgumam
un grupas apdrošināšanas līgumam. Saskaņā ar projektu minimālā
apdrošinājuma summa zvērinātu tiesu izpildītāju individuālajam
apdrošināšanas līgumam ir 30 000 latu, bet grupas apdrošināšanas
līgumam – 500 000 latu.
Noteikumu projekta ietvaros ir noteikts zvērinātu tiesu
izpildītāju individuālas un grupas apdrošināšanas līguma darbības
perioda ilgums.
Noteikumu projekts ir sagatavots, izvērtējot Latvijas
Apdrošinātāju asociācijas viedokli. Latvijas Zvērinātu tiesu
izpildītāju padome atbalsta noteikumu projekta tālāku
virzību.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu ministrijā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments
Par izmaiņām Valsts kancelejas struktūrā
Saskaņā ar Ministru kabineta un
Valsts kancelejas direktora lēmumiem Valsts kancelejā sākta
vairāku struktūrvienību reorganizācija. Izmaiņas skars Eiropas
lietu biroju, Krīzes kontroles centru, Komunikācijas
departamentu, Būvniecības uzraudzības biroju, Informācijas
sabiedrības biroju. Tiks pārskatītas arī Nejēdzību novēršanas
biroja un Vēstuļu un apmeklētāju pieņemšanas nodaļas funkcijas.
Lēmumu pamatā ir kompānijas “Fontes R&I” ieteikumi pēc Valsts
kancelejas atsevišķo funkciju audita.
Pagājušā gada nogalē Ministru kabinets lēma no 1.janvāra izveidot
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās
sekretariātu, tāpēc līdz februāra beigām uzdots reorganizēt
Informācijas sabiedrības biroju un pievienot to sekretariātam
(2004.gada 22.decembra MK rīkojums Nr.1004). Līdz šim birojs
nodrošināja informācijas sabiedrības un e-pārvaldes politikas
izstrādi un koordināciju. Turpmāk šo funkciju veiks
jaunizveidotais sekretariāts.
Līdz 1.februārim tiks pabeigta reorganizācija Eiropas lietu
birojā, nododot biroja funkcijas, finansējumu, mantu un
cilvēkresursus Ārlietu ministrijai (2004.gada 22.decembra MK
rīkojums Nr.1012). Eiropas lietu birojs koordinē Latvijas ES
politikas izstrādi un nodrošina institūciju sadarbību Eiropas
Savienības jautājumos.
Tāpat līdz 1.februārim tiks reorganizēts Komunikācijas
departaments – Ministru kabinets lēma par jaunas valsts aģentūras
“Eiropas Savienības informācijas aģentūra” izveidi, kurai tiks
nodotas 5 departamenta štata vietas un funkcijas, kas saistītas
ar sabiedrības informēšanu par Latvijas dalību Eiropas Savienībā
(2005.gada 12.janvāra MK rīkojums Nr.27). Aģentūra būs Ministru
prezidenta pārraudzībā, nodrošinot pilnīgu, precīzu, aktuālu un
viegli pieejamu informāciju par ES un Latvijas dalību tajā.
Savukārt saskaņā ar 2004.gada novembrī lemto par Informācijas
analīzes dienesta izveidošanu līdz 28.februārim tiks veikta
Krīzes kontroles centra reorganizācija, nododot to jaunajam
dienestam (2004.gada 3.novembra MK rīkojums Nr.838 ar grozījumiem
30.novembrī, rīkojums Nr.955). Informācijas analīzes dienesta
galvenās funkcijas ir informācijas analizēšana par valsts
drošības jautājumiem un valsts apdraudējuma prognozēšana.
Pamatojoties uz “Fontes R&I” ieteikumiem, Valsts kancelejas
direktore Gunta Veismane sākusi Nejēdzību novēršanas biroja un
Vēstuļu un apmeklētāju pieņemšanas nodaļas funkciju un darbības
izvērtēšanu. Lai izvairītos no funkciju dublēšanās, audita
ziņojumā tika ieteikts apvienot abas struktūrvienības. Tāpat
iedzīvotāju vēstuļu statistikas dinamika liecina, ka veicama
struktūrvienību optimizācija, jo, piemēram, 2004.gada otrajā pusē
Nejēdzību novēršanas birojs saņēma tikai dažus desmitus vēstuļu
mēnesī (divos mēnešos tikai 18 vēstules), kuras izvērtē trīs
biroja darbinieki. Mazinājies arī Valsts kancelejā saņemto
vēstuļu skaits kopumā – 2003.gada sākumā vidēji dienā saņemtas 20
vēstules, bet 2004.gada otrajā pusē vēstuļu skaits sarucis līdz
vidēji 13 dienā. Vēstuļu un apmeklētāju pieņemšanas nodaļā strādā
7 darbinieki. Iespējams, daļu funkciju, piemēram, iedzīvotāju
priekšlikumu izskatīšanu, kas saistīta ar grozījumu veikšanu
normatīvajos aktos, varētu nodot Juridiskajam departamentam, bet
pārējās funkcijas integrēt Vēstuļu un apmeklētāju pieņemšanas
nodaļas uzdevumos.
Tāpat pēc auditoru ieteikumiem par Valsts kancelejai neraksturīgu
funkciju veikšanu ar 1.janvāri darbu pārtraucis Būvniecības
uzraudzības birojs, kas līdz šim nodarbojās ar atsevišķu
būvniecības projektu plānošanas un īstenošanas uzraudzību.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments