Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta instrukcija Nr.1
2005.gada 13.janvārī
Valsts ugunsdrošības uzraudzības darba organizēšana Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā
Izdota saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta pirmās daļas 2.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Instrukcija “Valsts
ugunsdrošības uzraudzības darba organizēšana Valsts ugunsdzēsības
un glābšanas dienestā” (turpmāk tekstā – instrukcija) nosaka
valsts ugunsdrošības uzraudzības darba organizēšanas kārtību
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (turpmāk tekstā –
VUGD).
2. VUGD centrālā aparāta struktūrvienību un patstāvīgo
struktūrvienību pienākumus valsts ugunsdrošības uzraudzības jomā
nosaka šo struktūrvienību reglamenti. VUGD teritoriālās
struktūrvienības valsts ugunsdrošības uzraudzību veic attiecīgajā
administratīvajā teritorijā.
3. VUGD specializētā valsts civildienesta ierēdņa kompetenci
valsts ugunsdrošības uzraudzības jomā nosaka amata
aprakstā.
4. Valsts ugunsdrošības uzraudzības darbā izmanto veidlapas,
reģistrācijas žurnālus, atskaišu formas un citu dokumentu
paraugus, ko apstiprina VUGD priekšnieks, ja normatīvajos aktos
nav noteikts citādi.
5. Uzskaites žurnālu lapas numurē un cauršuj, apstiprinot ar
zīmogu.
6. Par struktūrvienības darba organizāciju atbilstoši
instrukcijai, kā arī citu valsts ugunsdrošības uzraudzību
reglamentējošo normatīvo aktu prasībām atbild VUGD teritoriālās
struktūrvienības vadītājs.
7. VUGD teritoriālās struktūrvienības vadītājs analizē
ugunsdrošības stāvokli attiecīgajā administratīvajā teritorijā
un, pamatojoties uz šo analīzi, plāno un organizē profilakses
pasākumus.
II. Ugunsdrošības pārbaužu plānošana un veikšana
8. VUGD centrālā aparāta
struktūrvienību, patstāvīgo un teritoriālo struktūrvienību
veicamos pasākumus valsts ugunsdrošības uzraudzības jomā ietver
gada darba plānos. Šim plānam pievieno objektu ugunsdrošības
pārbaužu darba plānus gadam.
9. Lai kontrolētu normatīvajos aktos noteikto ugunsdrošības
prasību ievērošanu objektā, valsts ugunsdrošības uzraudzības
inspektori (turpmāk tekstā – inspektori) veic ugunsdrošības
pārbaudes.
10. Objekta ugunsdrošības pārbaudi veic inspektors, inspektoru
grupa vai VUGD priekšnieka apstiprināta inspektoru
komisija.
11. Ir šādi ugunsdrošības pārbaudes veidi:
11.1. ugunsdrošības kompleksā pārbaude;
11.2. ugunsdrošības kontrolpārbaude;
11.3. ugunsdrošības izlases pārbaude.
12. Ugunsdrošības pārbaudes laikā atklāto normatīvajos aktos
noteikto ugunsdrošības prasību pārkāpumu novēršanas pasākumus un
to izpildes termiņus norāda priekšrakstā.
13. Ugunsdrošības kompleksās pārbaudes laikā veic objekta
teritorijas, ēku, telpu un iekārtu vizuālo apskati, izskata
nepieciešamos dokumentus, kā arī var veikt citas darbības, lai
pārbaudītu normatīvajos aktos noteikto ugunsdrošības prasību
ievērošanu. Pārbauda arī iepriekšējo pārbaužu laikā uzdoto
pasākumu izpildi.
14. Ja ugunsdrošības kompleksās pārbaudes laikā netiek konstatēti
normatīvajos aktos noteikto ugunsdrošības prasību pārkāpumi, to
norāda ugunsdrošības kompleksās pārbaudes aktā.
15. Ugunsdrošības kontrolpārbaudes laikā pārbauda iepriekšējās
kompleksās pārbaudes priekšrakstā uzdoto pasākumu izpildi. Par
pārbaudes rezultātiem sastāda ugunsdrošības kontrolpārbaudes
aktu.
16. Ugunsdrošības izlases pārbaudes laikā pārbauda atsevišķu
ugunsdrošības prasību ievērošanu un atsevišķu ugunsdrošības
pasākumu izpildi objektā. Par pārbaudes laikā atklātajiem
ugunsdrošības pārkāpumiem sastāda ugunsdrošības izlases pārbaudes
priekšrakstu, precīzi norādot, kas tika pārbaudīts. Ja izlases
pārbaudes laikā ugunsdrošības pārkāpumi nav atklāti, inspektors
iesniedz rakstisku ziņojumu savam tiešajam priekšniekam.
17. Veicot daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku ugunsdrošības pārbaudes,
pārbauda koplietošanas telpu un ēkas kopīgo inženiertehnisko
sistēmu stāvokli. Pārbaudi parasti veic kopā ar ēkas īpašnieku,
pārvaldnieku (valdītāju) vai to pārstāvi. Dzīvokļu ugunsdrošības
pārbaudes veic pēc nepieciešamības vai ieinteresēto personu
iesnieguma ēkas īpašnieka, pārvaldnieka (valdītāja) vai to
pārstāvja klātbūtnē.
18. Vienu priekšraksta vai pārbaudes akta eksemplāru mēneša laikā
iesniedz pārbaudāmā objekta vadītājam vai fiziskajai personai, ja
tā ir objekta īpašnieks (valdītājs), vai viņu pilnvarotajai
personai. Otrais eksemplārs paliek kontrolei VUGD
struktūrvienībā. Priekšrakstu paraksta inspektors vai inspektori,
kuri veica ugunsdrošības pārbaudi.
19. Gadījumos, kad priekšrakstu vai pārbaudes aktu nav iespējams
iesniegt personīgi objekta vadītājam, fiziskajai personai vai
viņu pilnvarotajai personai, to nosūta pa pastu ierakstītas
vēstules veidā. Pasta kvīti uzglabā kopā ar priekšrakstu vai
pārbaudes aktu.
20. Ja, veicot ugunsdrošības pārbaudi, konstatēts, ka objekts
netiek ekspluatēts, inspektors par to rakstiski informē VUGD
teritoriālās struktūrvienības vadītāju, kurš pieņem lēmumu par
objekta izslēgšanu no pārbaudāmo objektu saraksta vai pārbaudes
laika pārcelšanu.
21. Ugunsdrošības pārbaudes plāno, ņemot vērā ēku, būvju un
tehnoloģisko procesu ugunsbīstamību, ēku lietošanas veidu, kā arī
ugunsgrēku statistiku.
22. Plānotās ugunsdrošības pārbaudes veic saskaņā ar VUGD
teritoriālās struktūrvienības vadītāja apstiprinātu objektu
ugunsdrošības pārbaužu gada darba plānu.
23. Neplānotās ugunsdrošības pārbaudes veic:
23.1. lai pārbaudītu informāciju par iespējamiem normatīvajos
aktos noteikto ugunsdrošības prasību pārkāpumiem, ja saņemtas
sūdzības un iesniegumi;
23.2. lai novērstu ugunsdrošības pārkāpumus, ņemot vērā
ugunsgrēku un ugunsdrošības pārkāpumu statistiku;
23.3. saskaņā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vai
tā teritoriālās struktūrvienības vadītāja rīkojumu.
24. VUGD priekšnieks apstiprina ugunsdrošības pārbaužu gada darba
plānu objektiem, kuriem ugunsdrošības kompleksās pārbaudes veic
inspektoru komisija. Komisiju apstiprina ar VUGD priekšnieka
pavēli (rīkojumu). Inspektoru komisijas vadītājs ir VUGD centrālā
aparāta inspektors, vadītāja vietnieks – VUGD teritoriālās
struktūrvienības inspektors. Pārbaužu plāna kopiju nosūta VUGD
teritoriālām struktūrvienībām.
25. Instrukcijas 24.punktā minēto objektu ugunsdrošības
kontrolpārbaudes plāno un veic VUGD teritoriālās
struktūrvienības. Ugunsdrošības kontrolpārbaudes aktu un
priekšrakstu kopijas nosūta VUGD centrālajam aparātam.
26. Ugunsdrošības pārbaudes plāno šādiem objektiem:
26.1. kas saskaņā ar normatīvo aktu prasībām atzīti par:
26.1.1. valsts, reģiona, pilsētas vai rajona nozīmes riska grupas
objektiem;
26.1.2. sprādzienbīstamiem, ugunsbīstamiem un īpaši svarīgiem
objektiem, kuros izveidojami ugunsdrošības, ugunsdzēsības un
glābšanas dienesti;
26.1.3. rūpniecisko avāriju riska objektiem;
26.2. šādām publiskajām ēkām ar paredzēto cilvēku skaitu lielāku
par 200:
26.2.1. kultūras un izklaides iestādēm, sporta ēkām un
būvēm;
26.2.2. tirdzniecības, ēdināšanas un sadzīves pakalpojumu
ēkām;
26.3. publiskām ēkām ar telpām, kurās vienlaicīgi paredzēts
atrasties vairāk par 200 cilvēkiem;
26.4. šādām publiskajām ēkām ar paredzēto cilvēku skaitu lielāku
par 50:
26.4.1. valsts un pašvaldību pārvaldes iestāžu un tiesu
ēkām;
26.4.2. izglītības iestāžu ēkām;
26.4.3. ārstniecības, veselības aprūpes, sociālās aprūpes un
rehabilitācijas iestāžu ēkām;
26.4.4. viesnīcām un citām īslaicīgas apmešanās publiskām
ēkām;
26.5. 10 stāvu un augstākām ēkām;
26.6. ražošanas un lauksaimniecības ēkām ar sprādzienbīstamu
tehnoloģiju un kopējo ražošanas platību lielāku par 500
m2 vai ugunsbīstamu tehnoloģiju un kopējo ražošanas
platību lielāku par 1000 m2;
26.7. noliktavu ēkām ar platību lielāku par 500 m2,
kurās uzglabā sprādzienbīstamas vai ugunsbīstamas vielas un
materiālus;
26.8. citiem objektiem pēc VUGD priekšnieka vai VUGD teritoriālās
struktūrvienības vadītāja lēmuma.
27. VUGD teritoriālās struktūrvienībās uzskaita instrukcijas
26.punktā minētos objektus. Šo objektu sarakstu apstiprina VUGD
teritoriālās struktūrvienības vadītājs.
28. Objektu uzskaitē izmanto informāciju, ko iegūst:
28.1. sakarā ar jaunā objekta pieņemšanu ekspluatācijā;
28.2. saņemot informāciju par notikušo ugunsgrēku vai citu
avāriju;
28.3. veicot sūdzību un iesniegumu izskatīšanu;
28.4. veicot kopīgus pasākumus ar citām valsts un pašvaldības
iestādēm, kā arī citus uzraudzības pasākumus.
29. Objektiem, kas uzskaitīti instrukcijas 26.punktā, izveido
atsevišķu mapi, kurā glabā šādus dokumentus un informāciju:
29.1. priekšrakstus un pārbaudes aktus;
29.2. automātisko ugunsaizsardzības iekārtu pieņemšanas
aktus;
29.3. tehniskos noteikumus projektēšanai, atzinumus par
būvprojekta izskatīšanu, atzinumus par būves gatavību
ekspluatācijai;
29.4. saraksti par objekta ugunsdrošību;
29.5. objekta ugunsdrošību raksturojošos dokumentus un
informāciju.
30. VUGD teritoriālās struktūrvienības vadītājs norīko
darbinieku, kurš atbildīgs par objekta ugunsdrošības pārbaudēm un
objekta dokumentācijas glabāšanu.
31. Instrukcijas 24.punktā minēto objektu dokumentu kopijas
uzglabā VUGD centrālajā aparātā.
32. Objektu plānotās ugunsdrošības pārbaudes veic:
32.1. ugunsdrošības kompleksās pārbaudes – ne retāk kā reizi
trijos gados;
32.2. ugunsdrošības kontrolpārbaudes – ne retāk kā reizi gadā,
izņemot ugunsdrošības kompleksās pārbaudes gadu.
33. VUGD priekšnieks var pagarināt nākamās plānotās ugunsdrošības
kompleksās pārbaudes termiņu līdz pieciem gadiem.
34. Par ugunsdrošības kompleksās pārbaudes un kontrolpārbaudes
laiku inspektors iepriekš informē objekta īpašnieku (valdītāju)
vai to pilnvaroto pārstāvi. Pārbaudi veic objekta pārstāvja
klātbūtnē. Izlases pārbaudi var veikt bez iepriekšējas
paziņošanas.
35. Ugunsdrošības pārbaužu priekšrakstus un pārbaudes aktus
inspektors reģistrē uzskaites žurnālos.
36. Inspektori var veikt objektu pārbaudes kopā ar citu valsts un
pašvaldības iestāžu un uzraudzības dienestu pārstāvjiem.
37. Ņemot vērā ugunsdrošības stāvokļa izmaiņas, ugunsgrēku
statistiku un vietējos apstākļus, VUGD teritoriālās
struktūrvienības vadītājs var veikt objektu ugunsdrošības
pārbaužu darba plāna korekciju.
38. Pamatojoties uz objektu ugunsdrošības pārbaužu gada darba
plānu, VUGD teritoriālās struktūrvienības inspektors sastāda
mēneša darba plānu, ko apstiprina VUGD teritoriālās
struktūrvienības vadītājs.
39. Inspektora mēneša darba plānā iekļauj šādus pasākumus un
informāciju:
39.1. VUGD teritoriālās struktūrvienības gada darba plāna
pasākumu izpildi;
39.2. VUGD teritoriālās struktūrvienības plānoto objektu un
būvobjektu ugunsdrošības pārbaudes;
39.3. inspektora tiešo pienākumu izpildi saskaņā ar amata
aprakstu;
39.4. piedalīšanos mācībās un kvalifikācijas celšanas
pasākumos;
39.5. citu pasākumu veikšanu atkarībā no operatīvās situācijas
saskaņā ar VUGD teritoriālās struktūrvienības vadītāja
rīkojumu;
39.6. plānotu prombūtni (atvaļinājums, komandējumi).
40. VUGD teritoriālās struktūrvienības inspektors mēneša darba
plānā veic atzīmes par pasākumu izpildi, kā arī neplānotā darba
uzskaiti plāna attiecīgajā sadaļā.
41. Veiktos ugunsdrošības propagandas pasākumus reģistrē
uzskaites žurnālā.
42. VUGD Rīgas pilsētas pārvaldes vadītājs var norīkot
amatpersonas, kuras apstiprina:
42.1. objektu sarakstus, kuriem jāplāno ugunsdrošības
pārbaudes;
42.2. objektu ugunsdrošības pārbaužu darba plānus;
42.3. inspektoru mēneša darba plānus.
III. Būvniecības ugunsdrošības uzraudzība
43. Būvniecības ugunsdrošības
uzraudzību veic, lai kontrolētu normatīvo aktu ugunsdrošības
prasību ievērošanu būvniecībā (būvprojektēšanā un būvdarbu
veikšanā).
44. Inspektori, veicot būvniecības ugunsdrošības
uzraudzību:
44.1. izsniedz tehniskos noteikumus būvprojektēšanai;
44.2. izskata būvprojektus vai to daļas;
44.3. veic būvobjektu ugunsdrošības pārbaudes;
44.4. sniedz fiziskām un juridiskām personām atzinumus par
atbilstību tehnisko noteikumu vai īpašo noteikumu prasībām un
pieļaujamajām atkāpēm no tām, kā arī par ugunsdrošības pasākumiem
objektos, kuriem attiecīgajos normatīvos, būvnormatīvos,
noteikumos un standartos nav noteiktas īpašas ugunsdrošības
prasības;
44.5. piedalās ekspluatācijā nododamo būvobjektu pieņemšanā un
izsniedz atzinumus par būves gatavību ekspluatācijai;
44.6. izskata iesniegumus, sūdzības un ierosinājumus par
ugunsdrošības prasību ievērošanu būvniecībā.
45. VUGD teritoriālā struktūrvienība veic būvobjektu uzskaiti
attiecīgajā administratīvajā teritorijā un sastāda būvobjektu
sarakstu.
46. Būvobjektu uzskaitē izmanto informāciju, ko iegūst:
46.1. izsniedzot tehniskos noteikumus būvprojektēšanai;
46.2. sadarbojoties ar būvvaldēm, citām valsts un pašvaldības
iestādēm;
46.3. veicot ugunsdrošības uzraudzību.
47. Būvobjektu ugunsdrošības pārbaudes plāno saskaņā ar
instrukcijas 32.punktu, bet ne retāk kā vienu reizi būvniecības
laikā.
48. Būvobjektu plānotās ugunsdrošības pārbaudes veic saskaņā ar
VUGD struktūrvienības vadītāja apstiprinātu būvobjektu
ugunsdrošības pārbaužu pusgada darba plānu, ņemot vērā reālo
būvniecības gaitu. Plānā norāda arī darbinieku, kurš atbildīgs
par būvobjekta ugunsdrošības pārbaudēm.
49. VUGD priekšnieks apstiprina ugunsdrošības pārbaužu pusgada
darba plānu būvobjektiem, kuru būvniecības ugunsdrošības
uzraudzību veic VUGD centrālā apa-rāta inspektors. Plāna kopija
tiek nosūtīta VUGD teritoriālām struktūrvienībām.
50. Būvobjekta ugunsdrošības kompleksās pārbaudes gaitā
pārbauda:
50.1. ugunsdrošības prasību ievērošanu būvobjektā (būvlaukumā,
būvējamās un pagaidu ēkās un būvēs);
50.2. būvprojekta atbilstību VUGD izsniegto tehnisko noteikumu
prasībām un būvnormatīvu ugunsdrošības prasībām;
50.3. veicamo būvdarbu atbilstību būvprojektam un normatīvo aktu
ugunsdrošības prasībām.
51. Ja, veicot būvobjekta ugunsdrošības pārbaudi, konstatē, ka
būvdarbi netiek veikti, inspektors par to rakstiski informē VUGD
struktūrvienības vadītāju, kurš pieņem lēmumu par būvobjekta
izslēgšanu no saraksta vai pārbaudes laika pārcelšanu.
52. Būvobjekta ugunsdrošības pārbaudes priekšrakstu iesniedz
būvniecības ierosinātājam vai galvenajam būvuzņēmējam. Gadījumā,
ja konstatēta būvprojekta neatbilstība VUGD izsniegto tehnisko
noteikumu prasībām un normatīvo aktu ugunsdrošības prasībām,
priekšraksta kopiju iesniedz arī projektētājam.
53. Tehniskos noteikumus būvprojektēšanai izsniedz 20 dienu laikā
pēc būvniecības ierosinātāja vai viņa pilnvarotā pārstāvja
rakstiska pieprasījuma saņemšanas.
54. Tehniskos noteikumus sastāda, izvērtējot iesniegto situācijas
vai topogrāfisko plānu ar projektējamo un esošo objektu
izvietojumu, ziņas par projektējamo būvobjektu (funkcionālā
nozīme, būvkonstrukcijas) vai pirmsprojekta risinājumus skiču
līmenī.
55. Sastādot tehniskos noteikumus būvprojektēšanai, var papildus
pieprasīt arī citu nepieciešamo informāciju par projektējamās
būves ugunsdrošību, kā arī veikt būvvietas apskati.
56. Tehniskos noteikumus būvprojektēšanai neizsniedz, ja vieta,
kur paredzēta būvniecība, neatbilst normatīvo aktu ugunsdrošības
prasībām. Šajā gadījumā izsniedz motivētu rakstisku
atteikumu.
57. Tehniskos noteikumus būvprojektēšanai paraksta sastādītājs un
reģistrē attiecīgajā uzskaites žurnālā. Vienu eksemplāru izsniedz
iesnieguma iesniedzējam, otro eksemplāru kopā ar dokumentiem,
pamatojoties uz kuriem tika sastādīti tehniskie noteikumi, glabā
VUGD struktūrvienībā.
58. Atzinumu par atkāpju no tehnisko un īpašu noteikumu prasībām
saskaņošanu sagatavo, saņemot rakstisku iesniegumu no būvniecības
ierosinātāja vai viņa pilnvarotās personas un izvērtējot šādus
dokumentus un informāciju:
58.1. saskaņojamo atkāpju no tehnisko un īpašu noteikumu prasībām
uzskaitījums un pamatojums (var norādīt iesniegumā);
58.2. atkāpju no tehnisko un īpašu noteikumu prasībām
kompensējošo ugunsdrošības pasākumu apraksti un risinājumi;
58.3. tehnisko noteikumu būvprojektēšanai kopija;
58.4. nepieciešamās būvprojekta daļas un ziņas par būvobjekta
ugunsdrošības risinājumiem.
59. Atzinumu par atkāpju no tehnisko un īpašu noteikumu prasībām
saskaņošanu paraksta sastādītājs un reģistrē attiecīgajā
uzskaites žurnālā. Vienu eksemplāru izsniedz iesnieguma
iesniedzējam, otro eksemplāru kopā ar dokumentiem, pamatojoties
uz kuriem tika sastādīts atzinums, glabā VUGD
struktūrvienībā.
60. VUGD vai tā teritoriālās struktūrvienības vadītājs var
izveidot Tehnisko komisiju, lai izskatītu jautājumus par:
60.1. atbilstību ugunsdrošības tehnisko noteikumu vai īpašo
noteikumu prasībām un pieļaujamajām atkāpēm no tām;
60.2. ugunsdrošības pasākumiem objektos, kuriem attiecīgajos
normatīvos, būvnormatīvos, noteikumos un standartos nav noteiktas
īpašas ugunsdrošības prasības;
60.3. citiem ugunsdrošības risinājumiem.
61. Tehniskās komisijas nolikumu apstiprina VUGD
priekšnieks.
62. Nepieciešamības gadījumā VUGD teritoriālās struktūrvienības
vadītājs var pieprasīt sarežģīta jautājuma izskatīšanu VUGD
Tehniskajā komisijā.
63. Lai izvērtētu normatīvo aktu ugunsdrošības prasību ievērošanu
būvprojektā, izskata būvprojekta daļas, kas saistītas ar
ugunsdrošības nodrošināšanu un satur ugunsdrošības risinājumus.
Izskatītās būvprojekta daļas uzskaita atzinumā par būvprojekta
izskatīšanu.
64. Lai pārliecinātos par normatīvo aktu ugunsdrošības prasību
ievērošanu būvprojektā (būvprojekta daļā), var pieprasīt no
būvniecības ierosinātāja vai projektētāja papildus nepieciešamu
informāciju par ugunsdrošību, kā arī pieņemto ugunsdrošības
risinājumu pamatojumu.
65. Atzinumu par būvprojekta (būvprojekta daļas) izskatīšanu
paraksta sastādītājs un reģistrē attiecīgajā uzskaites žurnālā.
Vienu eksemplāru izsniedz iesnieguma iesniedzējam, otro
eksemplāru kopā ar dokumentiem, pamatojoties uz kuriem tika
sastādīts atzinums, glabā VUGD struktūrvienībā.
66. Atzīmes par būvprojekta (būvprojekta daļas) ugunsdrošības
risinājumu izskatīšanu vai par atkāpju no tehnisko un īpašu
noteikumu prasību saskaņošanu var veikt uz ģenerālplāna vai
attiecīgās būvprojekta daļas rasējuma lapas, norādot izskatītās
būvprojekta daļas vai jautājumus, kas tika izskatīti.
67. Būves gatavību ekspluatācijai pārbauda, saņemot būvniecības
ierosinātāja vai būvuzņēmēja rakstisku iesniegumu.
68. Pārbaudot būves gatavību ekspluatācijai, inspektors veic
būvobjekta ugunsdrošības pārbaudi, izvērtē atbilstību
akceptētajam būvprojektam un normatīvo aktu ugunsdrošības
prasībām, kā arī izskata:
68.1. būvprojektā paredzēto ugunsdrošības sistēmu un iekārtu
pārbaudes protokolus, pieņemšanas aktus un atbilstību
apliecinošus dokumentus;
68.2. veikto ugunsdrošības pasākumu segto darbu aktus un
atbilstību apliecinošus dokumentus;
68.3. uguns aizsarglīdzekļu, būvmateriālu, ugunsdrošo
būvkonstrukciju un to elementu atbilstību apliecinošus
dokumentus.
69. Lai pārliecinātos par būvprojekta ugunsdrošības pasākumu
izpildi un par normatīvo aktu ugunsdrošības prasību ievērošanu,
pārbaudot būves gatavību ekspluatācijai, inspektors var pieprasīt
no būvniecības ierosinātāja vai būvuzņēmēja papildu nepieciešamu
informāciju par ugunsdrošību, pieņemto ugunsdrošības risinājumu
pamatojumu, pārbaudes un segto darbu aktus.
70. Veicot būves pieņemšanu pa būvniecības kārtām, būves kārtu
pieņem ekspluatācijā, ja ir veikti visi attiecīgajā būves kārtā
paredzētie ugunsdrošības pasākumi.
71. Ja konstatēts, ka būve ir gatava ekspluatācijai, 10darbdienu
laikā pēc iesnieguma saņemšanas inspektors izsniedz atzinumu par
būves gatavību ekspluatācijai, reģistrējot to attiecīgajā
uzskaites žurnālā. Atzinumu par būves gatavību ekspluatācijai
paraksta inspektors, kurš veicis būves ekspluatācijas gatavības
pārbaudi. Vienu eksemplāru izsniedz iesnieguma iesniedzējam, otro
eksemplāru kopā ar dokumentiem, pamatojoties uz kuriem tika
sastādīts atzinums, glabā VUGD struktūrvienībā. Ja atzinumu
parakstījis VUGD centrālā apa-rāta inspektors, vienu atzinuma
eksemplāru nedēļas laikā nosūta VUGD teritoriālajai
struktūrvienībai.
72. Gadījumā, ja būves ekspluatācijas gatavības pārbaudes laikā
konstatēts, ka nav izpildīti vai nav pabeigti būvprojektā
paredzētie ugunsdrošības pasākumi, kā arī atklāti citi
normatīvajos aktos noteikto ugunsdrošības prasību pārkāpumi, to
novēršanas pasākumus un izpildes termiņus uzdod priekšrakstā, ko
inspektors izsniedz 10darbdienu laikā pēc iesnieguma
saņemšanas.
IV. Ugunsaizsardzības iekārtu uzraudzība
73. Automātisko ugunsgrēka
atklāšanas un trauksmes sistēmu, stacionāro ugunsdzēsības
sistēmu, mehānisko dūmu kontroles sistēmu (spiediena
paaugstināšana, dūmu izvadīšanas sistēma, dūmatvere, jumtu
(griestu) aizsegs), ugunsgrēka izziņošanas un evakuācijas vadības
sistēmu (turpmāk tekstā – automātiskās ugunsaizsardzības
iekārtas) uzraudzību veic, lai pārbaudītu normatīvo aktu
ugunsdrošības prasību ievērošanu iekārtu projektēšanas, montāžas
un ekspluatācijas gaitā.
74. Inspektors, veicot automātisko ugunsaizsardzības iekārtu
ugunsdrošības uzraudzību:
74.1. izskata automātisko ugunsaizsardzības iekārtu tehniskos
projektus (būvprojekta daļas), lai izvērtētu normatīvo aktu
ugunsdrošības prasību ievērošanu tajos;
74.2. pārbauda automātisko ugunsaizsardzības iekārtu veicamo
montāžas darbu atbilstību tehniskajam projektam (būvprojekta
daļai) un normatīvo aktu ugunsdrošības prasībām;
74.3. atbilstoši savai kompetencei piedalās ekspluatācijā
nododamo automātisko ugunsaizsardzības iekārtu pieņemšanā,
parakstot noteiktās formas aktu par automātisko ugunsaizsardzības
iekārtas pieņemšanu ekspluatācijā;
74.4. izvērtē automātisko ugunsaizsardzības iekārtu stāvokli un
ekspluatācijas kārtību objekta ugunsdrošības pārbaudes
gaitā.
75. Automātisko ugunsaizsardzības iekārtu būvprojekta daļu
izskata, ņemot vērā citu būvprojekta daļu arhitektūras un
inženiertehnisko sistēmu risinājumus.
76. Piedaloties ekspluatācijā nododamās automātiskās
ugunsaizsardzības iekārtas pieņemšanā, inspektors izvērtē
iekārtas tehnisko gatavību, tās atbilstību akceptētajam
tehniskajam projektam (būvprojekta daļai) un normatīvo aktu
ugunsdrošības prasībām, kā arī izskata:
76.1. iekārtu tehnisko un ekspluatācijas dokumentāciju, iekārtu
sastāvdaļu sertifikātus un citus atbilstību apliecinošus
dokumentus;
76.2. iekārtu un to atsevišķo ierīču pārbaudes protokolus, veikto
darbu, regulēšanas un izmēģinājumu aktus, segto darbu
aktus;
76.3. mērījumu protokolus un aktus, kas apliecina iekārtu un to
atsevišķo ierīču normēto parametru atbilstību normatīvu un
iekārtas tehniskās dokumentācijas prasībām.
77. Pārbaudot ekspluatācijā nododamās automātiskās
ugunsaizsardzības iekārtas gatavību, inspektors var pieprasīt no
būvniecības ierosinātāja vai būvuzņēmēja papildu nepieciešamo
informāciju par pieņemto ugunsdrošības risinājumu pamatojumu,
pārbaudes un segto darbu aktus, kā arī veikt atkārtotu
pārbaudi.
78. Pārbaudot ekspluatācijā nododamās automātiskās
ugunsaizsardzības iekārtas gatavību, pārbauda iekārtas darbspēju
paredzētajos režīmos. Stacionāro automātisko ugunsdzēsības
iekārtu pārbaudi var veikt saskaņā ar būvuzņēmēja izstrādāto
pārbaudes programmu.
79. Veicot ekspluatācijā nododamo automātisko ugunsaizsardzības
iekārtu pieņemšanu pa montāžas kārtām (posmiem), iekārtas
montāžas kārtu (posmu) pieņem ekspluatācijā, ja ir veikti visi
attiecīgajai montāžas kārtai paredzētie darbi un ekspluatācijā
pieņemtā iekārtas daļa var pildīt iekārtai noteiktās
funkcijas.
80. Stacionāro ugunsdzēsības sistēmu tehnisko projektu
(būvprojekta daļu) izskatīšanu veic VUGD centrālā aparāta
inspektori, informējot VUGD teritoriālo struktūrvienību. Šo
sistēmu pieņemšanu ekspluatācijā veic VUGD centrālā aparāta
inspektori, pieaicinot VUGD teritoriālās struktūrvienības
inspektoru.
81. Aktu par automātiskās ugunsaizsardzības iekārtas pieņemšanu
ekspluatācijā paraksta inspektors, kurš veicis iekārtas pārbaudi.
Aktu reģistrē attiecīgajā uzskaites žurnālā un glabā VUGD
struktūrvienībā. Ja aktu parakstījis VUGD centrālā aparāta
inspektors, vienu akta eksemplāru nedēļas laikā nosūta VUGD
teritoriālajai struktūrvienībai.
82. Izvērtējot automātisko ugunsaizsardzības iekārtu darba
stāvokli un ekspluatācijas kārtību objekta ugunsdrošības
pārbaudes gaitā, izskata iekārtas ekspluatācijas un tehniskās
apkopes dokumentāciju, kā arī iekārtas apskata vizuāli.
Nepieciešamības gadījumā inspektors var pieprasīt veikt iekārtas
darbības, kā arī iekārtas vai tās sastāvdaļu tehniskā stāvokļa
pārbaudi inspektora klātbūtnē. Pasākumus atklāto trūkumu
novēršanai uzdod ugunsdrošības pārbaudes priekšrakstā.
V. Atzinumu par atbilstību ugunsdrošības prasībām sagatavošana
83. Atzinumu par atbilstību
ugunsdrošības prasībām sagatavo normatīvajos aktos noteiktajos
gadījumos un kārtībā pēc valsts un pašvaldību iestāžu, juridisku
vai fizisku personu iesnieguma.
84. Pirms atzinuma izsniegšanas inspektors veic iesniegumā
norādītā objekta ugunsdrošības pārbaudi. Gadījumā, ja konstatēti
normatīvo aktu ugunsdrošības prasību pārkāpumi, kā rezultātā var
izcelties ugunsgrēks, notikt avārija, tikt apgrūtināti ugunsgrēku
dzēšanas un glābšanas darbi (turpmāk tekstā – būtiskie
pārkāpumi), atzinumu neizsniedz un nosūta motivētu atteikumu
objekta vadītājam. Atteikuma kopiju var nosūtīt valsts iestādei,
kurai ir paredzēts iesniegt atzinumu.
85. Nepieciešamības gadījumā jautājuma izskatīšanai un konkrētu
būvju, ēku, telpu vai iekārtu funkcionālās nozīmes un izvietojuma
precizēšanai inspektors pieprasa papildu informāciju par
ugunsdrošību un dokumentu kopijas (teritorijas un telpu plāni,
iekārtu izvietojuma plāni, ziņas par uzglabājamām vielām un
materiāliem, tehnoloģiju u.c.). Minētos dokumentus glabā kopā ar
iesnieguma un atzinuma kopiju.
86. Atzinumā norāda ēku, telpu vai iekārtu nosaukumu (vai
numerāciju atbilstoši iesniegtajam plānam), to funkcionālo nozīmi
un izmantošanu, kā arī iestādes nosaukumu, kurā paredzēts
iesniegt atzinumu un tā iesniegšanas derīguma termiņu.
87. Atzinumu par atbilstību ugunsdrošības prasībām paraksta
inspektors, kurš veicis ugunsdrošības pārbaudi. Atzinumu par
instrukcijas 24.punktā minētajiem objektiem saskaņo ar VUGD
centrālo aparātu.
88. Atzinumu par atbilstību ugunsdrošības prasībām reģistrē
uzskaites žurnālā. Vienu eksemplāru izsniedz iesnieguma
iesniedzējam, otro eksemplāru kopā ar dokumentiem, pamatojoties
uz kuriem tika sastādīts atzinums, glabā VUGD
struktūrvienībā.
89. Gadījumā, ja pēc atzinuma izsniegšanas objektā ir konstatēti
ugunsdrošības prasību būtiskie pārkāpumi, valsts iestādei
(licencēšanas komisijai), kurai tika iesniegts atzinums, nosūta
informāciju jautājuma izskatīšanai par speciālās atļaujas
(licences) darbības apturēšanu vai anulēšanu.
VI. Ugunsgrēku uzskaite, izpēte un analīze
90. Ugunsgrēku izpēti un analīzi
veic ar mērķi:
90.1. iegūt ugunsgrēku uzskaitei nepieciešamo informāciju par
ugunsgrēku un tā radītajām sekām;
90.2. izpētīt iespējamos ugunsgrēka cēloņus, izvērtēt ugunsgrēka
apstākļus un objekta personāla rīcību;
90.3. sniegt norādes objektu administrācijai to cēloņu un
apstākļu novēršanai, kas izraisīja ugunsgrēku un sekmēja tā
izplatīšanos.
91. Veicot ugunsgrēku izpēti un analīzi, VUGD sadarbojas ar
izziņas iestādēm.
92. VUGD teritoriālā struktūrvienība reģistrē attiecīgajā
administratīvajā teritorijā notikušos ugunsgrēkus saskaņā ar
normatīvo aktu prasībām.
93. Ugunsgrēku reģistrē ugunsgrēku uzskaites žurnālā un noformē
ugunsgrēka lietu, kurā ir šādi pamatdokumenti:
93.1. akts par ugunsgrēku;
93.2. ugunsgrēka reģistrācijas kartiņa;
93.3. ziņojums par ugunsgrēka izpēti, kuru 10 dienu laikā sastāda
norīkotais inspektors, ja ugunsgrēks izcēlies objektā, kas
iekļauts uzskaitīto objektu sarakstā.
94. Ugunsgrēka lietā var būt šādi papilddokumenti:
94.1. ziņojums par notikumu;
94.2. pirmstiesas izmeklēšanas (izziņas) iestādes lēmuma kopija
par krimināllietas ierosināšanu vai par atteikšanos ierosināt
krimināllietu;
94.3. dokuments (uzziņa, iesniegums, ziņojums) par materiālajiem
zaudējumiem;
94.4. ugunsgrēka apraksts un ugunsgrēka dzēšanas un glābšanas
darbu kartiņa;
94.5. konsultatīvā atzinuma par ugunsgrēka iespējamo cēloni
(cēloņiem) kopija;
94.6. citi dokumenti (dzēšanas dalībnieku ziņojumi, shēmas
u.c.).
VII. Lietvedība administratīvo pārkāpumu lietās par ugunsdrošības prasību pārkāpumiem
95. Atklājot ugunsdrošības prasību
pārkāpumu, kā arī ja inspektora noteiktajā termiņā nav
nodrošināta ugunsdrošības prasību izpilde, inspektors ir tiesīgs
sastādīt protokolu par administratīvo pārkāpumu.
96. Administratīvo pārkāpumu lietu lietvedību un izskatīšanu veic
saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.
97. Veicot administratīvo pārkāpumu lietu lietvedību, VUGD
teritoriālās struktūrvienības nosūta attiecīgās ziņas Sodu
reģistram saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas reglamentē
informācijas sniegšanu Sodu reģistram.
98. Protokolu par ugunsdrošības noteikumu pārkāpumu trīs darba
dienu laikā pēc tā sastādīšanas reģistrē administratīvo lietu
uzskaites žurnālā, piešķirot numuru, kur pirmā daļa ir
struktūrvienības kods, kuru piešķir Iekšlietu ministrijas
Informācijas centrs, pēc šķērssvītras raksta protokola attiecīgo
kārtas numuru.
99. Sastādot protokolu par atbilstības ugunsdrošības prasībām
nenodrošināšanu inspektora noteiktajā termiņā vai par inspektora
dotā rīkojuma par darbības apturēšanu nepildīšanu, protokolā
norāda iepriekš iesniegtā attiecīgā dokumenta (priekšraksts,
brīdinājums, rīkojums u.c.) datumu un numuru.
100. Sastādot protokolu uz juridisku personu par ugunsdrošības
noteikumu pārkāpumu, papildus ievēro šādu kārtību:
100.1. ierosinājumu par juridiskās personas saukšanu pie
administratīvās atbildības inspektors saskaņo ar VUGD
teritoriālās struktūrvienības vadītāju;
100.2. trīs darba dienu laikā pēc protokola sastādīšanas to
reģistrē administratīvo lietu uzskaites žurnālā, vienlaikus
nosūtot ziņojumu un ar administratīvo lietu saistītos materiālus
(protokols, priekšraksts, sarakste u.c.) kopijas VUGD
priekšniekam;
100.3. pēc ar administratīvo pārkāpumu saistīto dokumentu kopiju
saņemšanas VUGD priekšnieks nosaka administratīvās lietas
izskatīšanas vietu un laiku, par ko rakstiski paziņo attiecīgajai
juridiskajai personai;
100.4. administratīvās lietas lietvedību nodrošina VUGD
teritoriālā struktūrvienība, kas ierosinājusi administratīvo
lietu.
101. Gadījumā, ja VUGD teritoriālās struktūrvienības inspektors,
kurš sastādīja protokolu, uzskata par nepieciešamu piemērot
naudas sodu tādā apmērā, ko tiesīgs piemērot galvenais valsts
ugunsdrošības uzraudzības inspektors un viņa vietnieki, ievēro
instrukcijas 100.punktā noteikto kārtību.
102. Ja inspektors sastāda protokolu par ugunsdrošības noteikumu
pārkāpumu bez vainīgās personas klātbūtnes vai arī ja tā atsakās
parakstīt protokolu, vainīgo personu rakstiski informē par to, ka
par viņu ir sastādīts protokols par ugunsdrošības noteikumu
pārkāpumu, norādot pārkāpuma vietu, laiku, būtību, lietas
izskatīšanas vietu un laiku un brīdinot, ka neierašanās gadījumā
lietu izskatīs bez vainīgās personas klātbūtnes, ja vien līdz
lietas izskatīšanai netiks saņemts pamatots lūgums atlikt lietas
izskatīšanu. Šajā gadījumā, sastādot protokolu par ugunsdrošības
noteikumu pārkāpumu, ir vēlami liecinieki, kuri apliecinātu
ugunsdrošības noteikumu pārkāpuma faktu.
103. Izskatot citu iestāžu amatpersonu (kurām ar normatīviem
aktiem piešķirtas tiesības sastādīt administratīvo protokolu par
ugunsdrošības prasību pārkāpumu) sastādītos protokolus par
ugunsdrošības noteikumu pārkāpumu, savlaicīgi informē
ieinteresētās personas saskaņā ar instrukcijas 102.punktu.
104. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata piecpadsmit dienu
laikā no dienas, kad amatpersona, kas kompetenta lietu izskatīt,
saņēmusi protokolu par administratīvo pārkāpumu un citus lietas
materiālus.
105. Lēmumu par administratīvā soda piemērošanu reģistrē
administratīvo lietu uzskaites žurnālā, piešķirot attiecīgā
protokola numuru.
106. Lēmumu par administratīvā soda piemērošanu adresātam paziņo
tūlīt pēc lietas izskatīšanas. Lēmumu sastāda divos eksemplāros,
vienu eksemplāru trīs dienu laikā izsniedz adresātam pret
parakstu vai nosūta pa pastu ierakstītas vēstules veidā. Pasta
kvīti uzglabā kopā ar lēmumu.
107. VUGD teritoriālā struktūrvienība kontrolē uzlikto naudas
sodu iemaksu, sadarbojoties ar teritoriālajām Valsts ieņēmumu
dienesta un Valsts kases struktūrvienībām.
108. Gadījumā, ja uzliktais naudas sods noteiktajā termiņā
(trīsdesmit dienu laikā no dienas, kad adresātam izsniegts lēmums
par naudas soda uzlikšanu, kā arī ja šāds lēmums pārsūdzēts vai
iesniegts protests par to, – ne vēlāk kā trīsdesmit dienu laikā
no dienas, kad paziņots, ka sūdzība vai protests noraidīts) nav
samaksāts, ierosina naudas soda piespiedu izpildi.
109. Ierosinot naudas soda piespiedu izpildi, ņem vērā, ka lēmums
par administratīvā soda uzlikšanu nav jāizpilda, ja tas nav
nodots izpildei triju mēnešu laikā no tā pieņemšanas dienas. Ja
lēmuma izpildi aptur saskaņā ar sūdzības iesniegšanu noteiktajā
termiņā, noilgums tiek apturēts uz sūdzības izskatīšanas
laiku.
110. VUGD teritoriālā struktūrvienība, ierosinot naudas soda
piespiedu izpildi, divu nedēļu laikā pēc noteiktā naudas soda
apmaksas termiņa izbeigšanās:
110.1. ja sods uzlikts fiziskai personai, nosūta lēmuma
apstiprinātu kopiju parādnieka darba devējam vai attiecīgajai
juridiskajai personai ieturējumu izdarīšanai no parādnieka darba
samaksas vai citas atlīdzības, pensijas, stipendijas vai
pabalsta;
110.2. ja lēmums par administratīvo sodu piemērots juridiskajai
personai vai ja persona, kurai uzlikts naudas sods, nestrādā vai
arī naudas soda ieturēšana no pārkāpēja darba samaksas vai citas
izpeļņas, pensijas, stipendijas vai pabalsta nav iespējama citu
iemeslu dēļ, nosūta tiesu izpildītājam paziņojumu par naudas soda
piedziņu ar lēmuma par administratīvā soda piemērošanu
apstiprinātu kopiju.
111. Ja naudas sods nav ieturēts divu nedēļu laikā pēc lēmuma
nosūtīšanas parādnieka darba devējam vai attiecīgajai
juridiskajai personai (113.1.apakšpunkta kārtībā), VUGD
teritoriālā struktūrvienība divu nedēļu laikā ieturējumu
izdarīšanai nosūta tiesu izpildītājam paziņojumu par naudas soda
piedziņu ar lēmuma par administratīvā soda piemērošanu
apstiprinātu kopiju, kā arī informāciju par to, ka lēmuma kopija
tikusi nosūtīta parādnieka darba devējam vai attiecīgajai
juridiskajai personai ieturējumu izdarīšanai, bet ieturējums nav
ticis veikts.
112. Administratīvā pārkāpuma lietā glabājas šādi
dokumenti:
112.1. protokols par ugunsdrošības noteikumu pārkāpumu;
112.2. lēmums par administratīvā soda piemērošanu (pirmais
eksemplārs);
112.3. paziņojums Sodu reģistram par administratīvo pārkāpumu,
paziņojums Sodu reģistram par piemēroto administratīvo sodu,
paziņojums Sodu reģistram par soda izpildi (izņemot gadījumu, ja
šīs ziņas sniegtas tiešraides režīmā);
112.4. paziņojums darba devējam, attiecīgajai juridiskajai
personai vai tiesu izpildītājam par naudas soda piedziņu;
112.5. apliecinājums par naudas soda nomaksu (bankas kvīts
kopija, Valsts ieņēmumu dienesta izdruka) un citi ar
administratīvo lietu saistītie materiāli.
VIII. Objektu darbības apturēšana
113. Atklājot ugunsdrošības
prasību būtiskos pārkāpumus, kad ēku, būvju vai iekārtu
ekspluatācija rada nepieļaujamu risku cilvēkiem un materiālajām
vērtībām, kā arī tad, ja inspektora noteiktajā termiņā nav
nodrošināta ugunsdrošības prasību izpilde, inspektors ir tiesīgs
veikt iestādes, organizācijas, komercsabiedrības, cita objekta,
tā struktūrvienību iekārtu darbības, ēku un būvju celtniecības un
ekspluatācijas vai produkcijas izlaides apturēšanu atbilstoši
likuma “Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības
apturēšanas kārtību” prasībām.
114. Lēmumu par produkcijas izlaides apturēšanu pieņem VUGD
priekšnieks vai viņa vietnieki. Gadījumā, ja VUGD struktūrvienība
ierosina produkcijas izlaides apturēšanu, tā gatavo un sūta
nepieciešamus dokumentus VUGD priekšniekam lēmuma
pieņemšanai.
115. Brīdinājumus un rīkojumus par objekta darbības vai
produkcijas izlaides apturēšanu reģistrē attiecīgās VUGD
struktūrvienības uzskaites žurnālos. Ja brīdinājumu vai rīkojumu
sastāda VUGD centrālā aparāta inspektors, kopiju nosūta VUGD
teritoriālajai struktūrvienībai brīdinājuma vai rīkojuma izpildes
kontrolei.
116. Brīdinājumus un rīkojumus par objekta darbības apturēšanu
nepiemēro dzīvojamām ēkām un to iekārtām (krāsnīm,
elektroiekārtām, apkures un citām iekārtām).
IX. Lēmumu pieņemšana par apstrīdēto administratīvo aktu un inspektora faktisko rīcību
117. Lēmumu par personas
apstrīdēto inspektora (izņemot VUGD priekšnieku) izdoto
brīdinājumu un rīkojumu par objekta darbības apturēšanu pieņem
VUGD priekšnieks.
118. Lēmumu par personas apstrīdēto VUGD teritoriālās
struktūrvienības inspektora izdoto (izņemot 122.punktā minēto)
administratīvo aktu vai faktisko rīcību pieņem VUGD teritoriālās
struktūrvienības vadītājs.
119. Lēmumu par personas apstrīdēto VUGD teritoriālās
struktūrvienības vadītāja vai VUGD centrālā aparāta inspektora
izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību pieņem VUGD
priekšnieks.
120. Ja personas iesniegums par izdotā administratīvā akta
apstrīdēšanu vai faktisko rīcību, par ko lēmumu pieņem VUGD
priekšnieks vai Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs, iesniegts
VUGD teritoriālajā struktūrvienībā, tās vadītājs trīs dienu laikā
nosūta iesniegumu kopā ar lietu saistītiem materiāliem un
ziņojumu par lietas apstākļiem VUGD priekšniekam.
X. Darba kontrole un atskaites
121. VUGD teritoriālās
struktūrvienības vadītājs organizē inspektoru mēneša darbu plānu
izpildes un darba laika izmantošanas kontroli, kā arī pārbauda
citos plānos paredzēto valsts ugunsdrošības uzraudzības pasākumi
izpildi. Par veiktajām pārbaudēm izdara ierakstu attiecīgajā
plānā.
122. VUGD teritoriālās struktūrvienības vadītājs organizē un veic
padoto inspektoru profesionālo zināšanu un gatavības veikt uzdoto
pienākumu pārbaudi, kā arī veiktā darba un sastādīto dokumentu
kvalitātes un atbilstības normatīvo aktu prasībām pārbaudi.
Nepieciešamības gadījumā organizē papildu mācības un inspektora
pašapmācību pēc apstiprināta individuālā plāna.
123. Lai novērtētu VUGD teritoriālo struktūrvienību darba
organizācijas atbilstību instrukcijas, kā arī citu valsts
ugunsdrošības uzraudzību reglamentējošo normatīvo aktu prasībām
un sniegtu praktisku palīdzību, veic pārbaudes saskaņā ar VUGD
priekšnieka apstiprināto plānu vai norādījumiem. Par pārbaudes
rezultātiem informē VUGD teritoriālās struktūrvienības vadītāju
un ziņo VUGD priekšniekam.
XI. Noslēguma jautājums
124. Atzīt par spēku zaudējušu
VUGD 2000.gada 31.augusta pavēli Nr.215 “Par VUGD valsts
ugunsdrošības uzraudzības reglamentu” (Latvijas Vēstnesis, 2000,
350./352. (2261./2263.) nr.).
Instrukcija saskaņota ar Iekšlietu ministriju 2004.gada
17.decembrī.
Instrukcija saskaņota ar Tieslietu ministriju 2005.gada
5.janvārī.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieks ugd ģenerālis A.Straume