• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par atļauju aprīkot automobiļus ar satiksmes drošības ierīcēm. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.01.2005., Nr. 12 https://www.vestnesis.lv/ta/id/99949

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Eiropas autorūpniecības konkurētspējas veicināšanu

Vēl šajā numurā

21.01.2005., Nr. 12

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par atļauju aprīkot automobiļus ar satiksmes drošības ierīcēm

Saskaņā ar Eiropas Komisijas 18.janvārī pieņemto lēmumu tuva darbības rādiusa radariem, kas, atklājot sadursmes draudus, automātiski iedarbina automašīnas bremzes, vajadzētu kļūt pieejamiem jau no 2005.gada vidus. Lēmums, ar ko piešķir īpašu radiofrekvenču diapazonu tuva darbības rādiusa radaru ierīcēm, ir radies pēc Eiropas Komisijas, Eiropas Savienības (ES) radiofrekvenču spektra un satiksmes drošības ekspertu divu gadu ilga neatlaidīga darba. Saskaņā ar Eiropas ceļu drošības rīcības programmu ceļu satiksmes negadījumu upuru skaitam ES līdz 2010.gadam jāsamazinās uz pusi.
Informācijas sabiedrības un mediju komisāre Vivjēna Redinga uzskata: “Tuva darbības rādiusa radari var glābt dzīvības. Šī novatoriskā tehnoloģija, ko daļēji ar ES finansēto pētījumu atbalstu ir izstrādājusi rūpniecības nozare, samazinās satiksmes negadījumu biežumu, smagumu un izmaksas. Šodienas lēmums piešķir radiofrekvenču diapazonu tuvas darbības rādiusa radariem, vienlaikus novēršot radio traucējumus citiem lielākajiem šo frekvenču lietotājiem. Līdz ar to Eiropas Komisija ir radījusi stabilu juridisko bāzi tuvas darbības rādiusa radaru iekārtu tirdzniecībai ES tirgū. Ceru, ka autorūpniecība pilnībā izmantos šo iespēju.”
Lai atļautu izmantot tuva darbības rādiusa radarus, bija jārod pieeja visā ES izmantojamam radiofrekvenču diapazonam. Eiropas Komisija rīkojās atbilstoši 2002.gada lēmumam par radiofrekvenču diapazoniem, kas paredz koordinētu ES pieeju jautājumos par radiofrekvenču spektru. Tā kā visas radiofrekvences jau tagad tiek intensīvi izmantotas, tika izvirzīts uzdevums panākt, lai tuva darbības rādiusa radaru ierīces darbotos tajos pašos frekvenču diapazonos, kas šobrīd tiek izmantoti citiem svarīgiem mērķiem, ieskaitot mobilos telefonsakarus, meteoroloģijas satelītus, radioteleskopus un policijas radarus. Tādējādi Eiropas Komisijai bija jāpanāk, lai tuvas darbības rādiusa radari nenodarītu kaitējumu, piemēram, laika apstākļu novērojumiem vai mobilo sakaru sistēmu drošībai. Šā iemesla dēļ Eiropas Komisija uzdeva Eiropas Pasta un telekomunikāciju vadību konferencei sagatavot detalizēti izstrādātus līdzekļus traucējumu novēršanai, kā arī konsultējās ar Radiofrekvenču diapazonu komiteju, kas bija sniegusi labvēlīgu atzinumu.
Tuvas darbības diapazona radaru izmantošana, ko tagad atļauj Eiropas Komisija, ir pirmais plašākais pielietojums īpaši plašajam frekvenču diapazonam Eiropā. Īpaši plašo frekvenču diapazons ir mazjaudīga bezvadu tehnoloģija, kas izmanto spektru, ko lieto citi raidpakalpojumi. Pēc Kopienas atbalstīto pētījumu veikšanas tiek izstrādāti arī daudzi citi šīs tehnoloģijas praktiskie pielietojumi, piemēram, intensīvas bezvadu pārvades sistēmu radīšanai vietējā tīklā un cietušo meklēšanai ārkārtas situācijās.
Lēmums, kam jāstājas spēkā 2005.gada vidū, ļauj noteiktā laika posmā izmantot 24 gigahercu frekvences diapazonu tuva darbības rādiusa radaru izmantošanai ES teritorijā. Pēc 2012.gada, kad radarus izmantojošo automobiļu skaits varētu būt pieaudzis tiktāl, ka tas ietekmētu citus bezvadu pakalpojumus, jaunajiem automobiļu radariem nāksies izmantot citu frekvenču diapazonu (79 GHz), kas jau saskaņota ar agrāko Komisijas lēmumu 2004/545/EK.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!