Valsts sekretāru 2005.gada 20.janvāra sanāksmē
Aizsardzības
ministrija
– pieteica koncepcijas projektu “Koncepcija par meklēšanas un
glābšanas spēju attīstību un pilnveidošanu, izmantojot
helikopterus”.
Koncepcija izstrādāta, lai sniegtu
informāciju par pašreizējām Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēku,
Jūras spēku un Valsts robežsardzes aviācijas iespējām veikt
meklēšanas un glābšanas darbus, izmantojot NBS Gaisa spēku rīcībā
esošos helikopterus Mi–8 MTV1 un Mi–2, kā arī Valsts robežsardzes
helikopteru Augusta Bell–206. Koncepcijas mērķis ir
paredzēt veicamos pasākumus, lai paaugstinātu helikopteru darba
efektivitāti un izmantošanas iespējas visu ieinteresēto valsts
institūciju interesēs meklēšanas un glābšanas funkciju
nodrošināšanai, kā arī apvienot visus valstī esošos spēkus
meklēšanas un glābšanas spēju sekmēšanai.
Aizsardzības ministrija piedāvā piecus risinājuma variantus, un
ir izstrādāti priekšlikumi par nepieciešamajiem pasākumiem
koncepcijas realizēšanai.
Tiek paredzēts, ka Aizsardzības ministrija sadarbībā ar Satiksmes
ministriju izveido apvienotu jūras un aviācijas meklēšanas un
glābšanas koordinācijas centru. Sadarbībā ar Iekšlietu un
Satiksmes ministriju izveido vienotu sakaru tīklu helikopteru
sadarbībai ar atbalstāmajām institūcijām – Valsts ugunsdzēsības
un glābšanas dienestu, Katastrofu medicīnas centru, Valsts
policiju – un apvienoto jūras un aviācijas meklēšanas un
glābšanas koordinācijas centru, kā arī attīsta Lielvārdes
lidlauku kā galveno glābšanas helikopteru bāzēšanās vietu ar
angāru helikopteru izvietošanai, apkopei, aprīkotām telpām
personāla nakts dežūrai, navigācijas aprīkojumu lidojumu
nodrošināšanai visu diennakti vizuālos un instrumentālos laika
apstākļos. Aizsardzības ministrija uzsāk glābšanas helikopteru
posteņa izveidi Ventspils lidlaukā ar aprīkotām telpām personāla
diennakts dežūrai un angāru helikoptera izvietošanai; sadarbībā
ar Izglītības un zinātnes ministriju uzsāk mērķtiecīgu programmu
aviācijas speciālistu sagatavošanai, lai nodrošinātu glābšanas
helikopteru apkalpju diennakts dežūras režīmu. Paredzēts veikt
Valsts robežsardzes helikopteru apkalpju apmācību meklēšanas un
glābšanas darbu veikšanai, taktiskajiem paņēmieniem un sadarbības
kārtībai starp Gaisa spēku un Valsts robežsardzes helikopteru
apkalpēm.
Vides ministrija sadarbībā ar Aizsardzības
un Satiksmes ministriju izveido meteoroloģisko novērojumu tīklu
valstī pilnvērtīgiem laika apstākļu novērojumiem lidojumu
navigācijas nodrošināšanai un šīs informācijas nepārtrauktai
pieejamībai helikopteru apkalpēm.
Satiksmes ministrija veicina Liepājas, Ventspils un Daugavpils
lidlauku spēju attīstību nodrošināt instrumentālas pieejas un
nosēšanās iespējas diennakts garumā to izmantošanai meklēšanas un
glābšanas darbos, nodrošinot glābšanas helikopteru uzpildi ar
degvielu; sadarbībā ar Valsts zemes dienestu veic liela augstuma
objektu uzskaiti, sākot no 46 metru augstuma to atrašanās vietās,
datu bāzes uzturēšanu un publicēšanu izmantošanai lidojumu
navigācijas drošībai, to attēlošanu lidojumu navigācijas kartēs;
sadarbībā ar Tieslietu ministriju nosaka kārtību, ka grūti
pamanāmu liela augstuma objektu marķēšanu nepieciešams veikt,
sākot no 30 metru augstuma to atrašanās vietā.
Veselības ministrija sadarbībā ar attiecīgajām pašvaldībām un
ārstniecības iestāžu vadītājiem apzina iespējas izveidot
helikopteru nosēšanās laukumus (vietas) pie reģionālajām
daudzprofilu slimnīcām cietušo (saslimušo) ātrākai nogādāšanai
ārstniecības iestādēs un neatliekamās palīdzības
sniegšanai.
Projekts nodots
saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu, Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības, Vides ministrijā,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā.
Finanšu ministrija
– pieteica koncepcijas “Par fiksēta ienākuma nodokļa
ieviešanas iespējām mazajiem uzņēmējiem (saimnieciskās darbības
veicējiem)” projektu.
Koncepcijas projekts par fiksēta
ienākuma nodokļa ieviešanas iespējām mazajiem saimnieciskās
darbības veicējiem izstrādāts, izpildot Ministru kabineta
2003.gada 10.jūnija rīkojumā Nr.380 “Par Pamatnostādnēm nodokļu
un nodevu sistēmas attīstībā” doto uzdevumu. Koncepcijas projekta
mērķis ir mazināt šķēršļus saimnieciskās darbības uzsākšanai tām
personām, kam nav speciālu zināšanu grāmatvedības kārtošanā un
nodokļu jomā, tādējādi veicinot saimniecisko aktivitāti Latvijā.
To izstrādājot, ir ņemta vērā ārvalstu (t. sk. Eiropas Savienības
dalībvalstu) pieredze vienkāršota ienākuma nodokļa aprēķināšanā
un piemērošanā.
Koncepcijas projekts paredz vienkāršotu ienākuma nodokļa
aprēķināšanu fiziskajām personām, kuru saimnieciskās darbības
apjomi ir nelieli (mazie uzņēmēji). Minētie nodokļa aprēķināšanas
vienkāršošanas pasākumi, tāpat kā citās Eiropas Savienības (ES)
dalībvalstīs, netiek attiecināti uz uzņēmējiem, kuri
saimnieciskās darbības veikšanai dibina kapitālsabiedrības, kā
arī uz fiziskajām personām, kas veic saimniecisko darbību,
sniedzot auditora pakalpojumus, juridiska rakstura pakalpojumus
un citus konsultatīva rakstura pakalpojumus, jo šīm fiziskajām
personām ar ļoti augstu izglītības līmeni nevar radīt problēmas
vienkāršotas grāmatvedības kārtošana un nodokļa
aprēķināšana.
Tā kā kapitālsabiedrībām (SIA un AS) finanšu grāmatvedības
kārtošana divkārša ieraksta sistēmā ir obligāta gan Latvijā, gan
arī citās ES dalībvalstīs, attiecinot uz tām prasības nodokļa
aprēķināšanai, kas atšķiras no vispārējām, grāmatvedības
kārtošanas pienākums nevar tikt atcelts. Tas nozīmē, ka būtībā
šādiem uzņēmējiem būtu jāveic divkāršs darbs un viņu
administratīvās izmaksas grāmatvedības un nodokļu normatīvo aktu
prasību ievērošanai palielinātos. Jāatzīmē arī, ka, aprēķinot
apliekamo ienākumu un ienākuma nodokli vispārējā kārtībā,
zaudējumu gadījumā tos ir iespējams segt no nākamo gadu
ienākumiem. Pēc Valsts ieņēmumu dienesta datiem par 2003.gada
nodokļu maksātāju saimnieciskās darbības rezultātiem, 72% no
visiem (52 500 tūkst.) uzņēmumu ienākuma deklarāciju
iesniedzējiem apliekamais ienākums ir negatīvs, viņiem nevar būt
izdevīgi piemērot atšķirīgu nodokļa aprēķināšanas kārtību, kas
paredz fiksētu nodokli neatkarīgi no saimnieciskās darbības
rezultāta. Ir jāņem vērā, ka pievienotās vērtības nodokļa
maksātājiem ir jākārto arī pievienotās vērtības nodokļa
vajadzībām atbilstoša uzskaite.
Lai noteiktu nodokļa maksātāju loku, kuriem piemērot vienkāršotu
ienākuma nodokļa aprēķināšanas kārtību, ir paredzēts noteikt
kvantitatīvus kritērijus. Pamatojoties uz ārvalstu pieredzi un
Latvijas specifisko situāciju, koncepcijas projekts kā Latvijai
atbilstošākos kritērijus nosaka apgrozījuma lielumu un strādājošo
skaitu.
Mazais uzņēmējs iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanas
vajadzībām tiek definēts kā fiziska persona, kas ir reģistrēta kā
saimnieciskās darbības veicējs, individuālais komersants,
individuālais uzņēmums (arī zemnieku un zvejnieku saimniecības),
ja tas atbilst šādiem kritērijiem:
1.variants. Mazā uzņēmēja taksācijas gada:
• saimnieciskās darbības apgrozījums nepārsniedz 10 tūkstošus
latu;
• vidējais strādājošo skaits nepārsniedz 5 strādājošos.
2.variants. Mazā uzņēmēja taksācijas gada:
• saimnieciskās darbības apgrozījums nepārsniedz 45 tūkstošus
latu;
• vidējais strādājošo skaits nepārsniedz 10 strādājošos.
Pirmā definīcijas varianta kritērijiem varētu atbilst aptuveni 40
tūkstoši saimnieciskās darbības veicēju, bet otrajam definīcijas
variantam – 44,5 tūkstoši saimnieciski aktīvo saimnieciskās
darbības veicēju.
Pirmajā definīcijas variantā kā kritērijs tika izvēlēts
maksimālais apgrozījums 10 tūkstošu latu apmērā. Šajā gadījumā
šis kritērijs saskaņots ar apgrozījuma slieksni, kas noteikts
Pievienošanās ES līgumā, lai kļūtu par pievienotās vērtības
nodokļa maksātāju. Otrajā definīcijas variantā kā kritērijs
noteikts maksimālais apgrozījums 45 tūkstošu latu apmērā. Tas
izriet no likuma “Par grāmatvedību”, kas līdz šāda apgrozījuma
sasniegšanai atļauj kārtot grāmatvedību vienkāršā ieraksta
sistēmā. Tomēr šajā gadījumā mazajiem uzņēmējiem būs jāturpina
vest relatīvi sarežģītu saimniecisko darījumu uzskaiti
pievienotās vērtības nodokļa vajadzībām neatkarīgi no ienākuma
nodokļa aprēķināšanas principiem. Strādājošo skaita kritērija
lielums abos definīcijas variantos noteikts, nepārsniedzot ES
mikrouzņēmumiem noteikto strādājošo skaita kritēriju, kā arī
ievērojot apgrozījuma lielumu.
Abiem mazā uzņēmēja definīcijas variantiem koncepcija piedāvā
trīs risinājuma variantus.
1.variants piedāvā iedzīvotāju ienākuma nodokli vienkāršotā
kārtībā aprēķināt procentos (2% līdz 5%) no apgrozījuma. Tādējādi
ienākuma nodokļa lielums nav atkarīgs no saimnieciskās darbības
gala iznākuma (peļņas lieluma vai zaudējumiem), bet ir atkarīgs
tikai no neto apgrozījuma.
2.variants piedāvā fiksēta
ienākuma nodokļa noteikšanu, pamatojoties uz vairāku rādītāju
kombināciju, vienlaikus sasaistot bāzes noteikšanu ar konkrēto
uzņēmējdarbības nozari. Fiksēto maksājumu nosaka kā dažādu
rādītāju reizinājumu, ņemot vērā nozares rentabilitātes līmeni
valstī, nodarbināto skaitu, kā arī konkrētā mazā uzņēmēja
saimnieciskās darbības tehniskos rādītājus u.c.
3.variants paredz,
saglabājot pašreizējos nodokļa aprēķināšanas principus, papildus
ļaut samazināt apliekamo ienākumu no saimnieciskās darbības par
summu, kas vienāda ar 2% no uzskaitīto izdevumu kopsummas.
Tādējādi tiktu atrisināta problēma, kas rodas ar tādu izdevumu
ņemšanu vērā, kam nav noformēti attaisnojuma dokumenti vai
attaisnojuma dokumenti nezināšanas dēļ nav noformēti atbilstoši
prasībām ar visiem nepieciešamajiem rekvizītiem.
Vienkāršoto iedzīvotāju
ienākuma nodokļa aprēķināšanas kārtību var izvēlēties
brīvprātīgi. Izvēloties vienkāršoto iedzīvotāju ienākuma nodokļa
aprēķināšanas kārtību, tā ir jāpiemēro vismaz piecus gadus pēc
kārtas. Mazajam uzņēmējam saglabājas iespēja piemērot esošo
iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanas kārtību.
Koncepcijas projekta piedāvātie varianti neparedz palielināt vai
samazināt ienākuma nodokļa ieņēmumu apmēru budžetā. Bet sakarā ar
to, ka otrais risinājuma variants paredz ļoti sarežģītu datu
analīzi un tā izstrādei ir nepieciešams veikt mazo uzņēmumu
pētījumu nozaru griezumā, kā arī būs vajadzīgi līdzekļi nodokļu
administrācijai, modificējot nodokļa aprēķināšanas sistēmu, ir
nepieciešami papildu līdzekļi no budžeta.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Īpašu uzdevumu
ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Bērnu drošības jautājums ir viens no sabiedrības pamatmērķiem.
Saskaņā ar Civillikumu un Bērnu tiesību aizsardzības likumu bērna
vecāku pienākums ir rūpēties par bērnu, viņa drošību un trešās
personas apdraudējuma novēršanu. Saskaņā ar Ceļu satiksmes
noteikumiem diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, kā
arī apdzīvotās vietās, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi
apgaismots, gājējiem, kas pārvietojas pa brauktuvi vai nomali,
jālieto gaismas atstarotājs vai cits gaismu atstarojoša materiāla
elements vai jātur rokā iedegts lukturītis. Minētā prasība ne
vienmēr tiek ievērota. Normatīvajos aktos nav noteikts vecāku
pienākums nodrošināt minētās prasības ievērošanu attiecībā uz
bērniem. Lai nodrošinātu bērniem lielāku drošību uz ceļiem, ir
jānoteic prasība jau ražošanas laikā aprīkot skolas somas ar
gaismu atstarojošiem materiāliem.
Likumprojekts paredz papildināt likumu ar jaunu pantu, nosakot
bērna drošību uz ceļiem. Projekts noteic, ka vecāku pienākums ir
nodrošināt, lai, diennakts tumšajā laikā bērnam atrodoties uz
ceļa, viņa apģērbam vai skolas somai būtu piestiprināts labi
saredzams gaismu atstarojošs materiāls.
Likumprojekts paredz noteikt, ka tirdzniecībā nav atļautas skolas
somas, kas nav aprīkotas ar labi saredzamiem gaismu atstarojošiem
materiāliem, vienlaikus nosakot, ka minētā norma stājas spēkā
2006.gada 1.janvārī.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Bērnu un ģimenes lietu, Ekonomikas, Izglītības un zinātnes,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Ģenerālprokuratūrā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Valsts kancelejā.
Satiksmes ministrija
– pieteica rīkojumu projektu “Grozījums Ministru kabineta
2004.gada 9.marta rīkojumā Nr.154 “Par Latvijas Republikas
elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādnēm
2004.–2008.gadam””.
Lai izstrādātu “Latvijas Republikas
elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādnes
2004.–2008.gadam” minēto universālā telekomunikāciju pakalpojuma
finansēšanas mehānismu, ir nepieciešama papildu tehnisko un
finanšu resursu izmantošanas iespēju izpēte un izvērtēšana.
Turklāt jāņem vērā, ka normatīvie akti nenosaka konkrētu termiņu
šāda finansēšanas mehānisma izstrādāšanai un ieviešanai. Saskaņā
ar Elektronisko sakaru likuma 66.panta otro daļu, universālā
pakalpojuma finansēšanas un kompensācijas kārtību, kādā tiek
veiktas iemaksas no universālā pakalpojuma saistību izpildes
izrietošo zaudējumu kompensēšanai, nosaka Ministru
kabinets.
Rīkojuma projekts paredz termiņa pagarinājumu līdz 2005.gada
25.decembrim, kad Ministru kabinetā tiek iesniegts attiecīgais
politikas plānošanas dokumenta projekts.
Projekts nodots
saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības, Ekonomikas,
Iekšlietu ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās
pārvaldes lietās sekretariātā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, Valsts
kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu “Kārtība, kādā izsniedzami
pasažieru un kravas autopārvadājumu profesionālās kompetences
sertifikāti”.
Šobrīd profesionālā kompetence
autopārvadājumos tiek pierādīta atbilstoši Ministru kabineta
2002.gada 23.decembra noteikumu Nr.547 “Kārtība, kādā izsniedzami
pasažieru un kravas autopārvadājumu profesionālās kompetences
sertifikāti” prasībām. Izdarot 2004.gada 2.decembrī grozījumus
Autopārvadājumu likumā, tika grozīti likuma panti, kuri paredzēja
Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā izsniedzami
profesionālās kompetences sertifikāti. Lai nodrošinātu Ministru
kabineta noteikumu izdošanu atbilstoši Autopārvadājumu likuma
deleģējumam, iepriekš minētie noteikumi ir jāizdod no
jauna.
Noteikumu projekts
paredz, ka tiek nodrošināta: noteikumu izdošana pēc grozījumu
pieņemšanas Autopārvadājumu likumā, kurā ir paredzēts Ministru
kabinetam izdot šādus noteikumus; tiesisko jautājumu regulējums
profesionālās kompetences pierādīšanai autopārvadājumos
atbilstoši Eiropas Savienības direktīvu prasībām; aizsardzība
pret nekompetentu personu iesaistīšanos autopārvadājumu operāciju
vadīšanā; iespēja Latvijas Republikā iegūto profesionālo
kompetenci atzīt ārvalstīs.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Izglītības un zinātnes, Labklājības, Zemkopības
ministrijā, Valsts kancelejā.
Veselības ministrija
– pieteica noteikumu projektu
“Dabīgā minerālūdens un avota ūdens obligātās nekaitīguma un
marķējuma prasības, kārtība, kādā izsniedz atļaujas dabīgā
minerālūdens izplatīšanai un sedz izsniegšanas
izmaksas”.
Noteikumu projektā ir saglabātas Ministru
kabineta 2004.gada 27.aprīļa noteikumos Nr.440 “Dabīgā
minerālūdens un avota ūdens obligātās nekaitīguma un marķējuma
prasības” noteiktās normas. Atbilstoši grozījumiem Pārtikas
aprites uzraudzības likumā noteikumu projekts papildināts ar
prasībām kārtībai, kādā tiek izsniegtas atļaujas dabīgā
minerālūdens izplatīšanai un segtas atļauju izsniegšanas
izmaksas. Noteikumu projektā ir ieviestas direktīvu 80/777/EEK un
96/70/EK prasības atbilstoši Eiropas Komisijas DG SANCO ekspertu
norādījumiem un 2003.gada 16.maija Komisijas direktīva
2003/40/EK.
Noteikumi noteiks obligātās nekaitīguma un marķējuma
prasības dabīgajam minerālūdenim un avota ūdenim un kārtību, kādā
izsniedz atļaujas dabīgā minerālūdens izplatīšanai un sedz
izsniegšanas izmaksas.
Dabīgais minerālūdens ir ūdens, kas iegūts no pazemes ūdens
atradnes pa vienu vai vairākām dabiskām vai urbtām izejām un
atšķiras no dzeramā ūdens pēc sastāva un temperatūras nemainīguma
ieguves vietas dabisko svārstību robežās.
Dabiski gāzēts dabīgais minerālūdens ir dabīgais minerālūdens,
kurā oglekļa dioksīda (ogļskābās gāzes) koncentrācija pēc
nostādināšanas (dekantācijas), ja tā veikta, un pildīšanas tarā
ir tāda pati kā minerālūdens atradnē. Ja nepieciešams, ūdenī no
tās pašas atradnes ievada tādu pašu daudzumu oglekļa dioksīda
(ogļskābās gāzes), kāds zaudēts minētajos procesos.
Dabīgais minerālūdens, bagātināts ar gāzi no atradnes, ir
dabīgais minerālūdens, kurā oglekļa dioksīda (ogļskābās gāzes)
koncentrācija pēc nostādināšanas (dekantācijas), ja tā veikta, un
pildīšanas tarā ir lielāka nekā atradnē.
Gāzēts dabīgais minerālūdens ir dabīgais minerālūdens, kurā
papildus ievadīts pārtikā izmantojamais oglekļa dioksīds
(ogļskābā gāze), kas nav iegūts minerālūdens atradnē.
Avota ūdens ir pazemes ūdens, kas paredzēts cilvēku patēriņam
dabiskā veidā, to pilda tarā ieguves vietā un tas atbilst šo
noteikumu un normatīvajos aktos noteiktajām dzeramā ūdens
obligātajām nekaitīguma prasībām.
Ražotājs nodrošina dabīgā minerālūdens ģeoloģisko,
hidroģeoloģisko, fizikālo, ķīmisko, fizikāli ķīmisko,
mikrobioloģisko novērtējumu. Farmakoloģisko, fizioloģisko un
klīnisko novērtējumu veic normatīvajos aktos par zāļu klīnisko
izpēti noteiktajā kārtībā saskaņā ar šo noteikumu pielikumu, lai
raksturotu dabīgā minerālūdens specifisko ietekmi uz cilvēka
organisma funkcijām.
Noteikumi neattiecas uz minerālūdeņiem, kuri atzīti par zālēm vai
kurus izmanto ārstniecībā termālās vai ūdensdziedniecības
iestādēs, kuras atrodas ūdens ieguves teritorijās.
Projekts nodots saskaņošanai: Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu, Vides, Zemkopības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās
sadarbības padomē, Valsts kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu “Alkohola, narkotisko,
psihotropo vai toksisko vielu ietekmes pārbaudes
kārtība”.
Šobrīd ir spēkā Ministru kabineta 1998.gada
22.decembra noteikumi Nr.472 “Alkohola, narkotisko vielu un
psihotropo vielu ietekmes pārbaudes kārtība”, kas nosaka kārtību,
kādā veic alkohola, narkotisko vielu un psihotropo vielu ietekmes
pārbaudi gadījumos, kad normatīvie akti paredz disciplināru,
administratīvu vai kriminālu atbildību par alkohola, narkotisko
vielu un psihotropo vielu lietošanu.
2004.gada 27.maijā stājās spēkā grozījumi Ārstniecības likumā,
kurā Ministru kabinetam tika dots uzdevums noteikt kārtību, kādā
nosakāma alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu
ietekmes pārbaude. Sagatavotais noteikumu projekts nosaka
kārtību, kādā veicamas medicīniskās pārbaudes lai konstatētu
alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu (viela)
ietekmi gadījumos, ja normatīvie akti paredz disciplināru,
administratīvu vai kriminālu atbildību par vielu lietošanu, kā
arī gadījumos, ja ir pamats uzskatīt, ka fiziska persona
likumpārkāpumu izdarījusi, būdama apreibinošo vielu ietekmē.
Noteikumu projekts neattiecas uz kārtību, kādā veic
transportlīdzekļa vadītāja pārbaudi vai medicīnisko pārbaudi
alkohola koncentrācijas asinīs un izelpotajā gaisā noteikšanai un
narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes
konstatēšanai.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Iekšlietu, Labklājības, Satiksmes ministrijā, Ģenerālprokuratūrā,
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments