Ministru kabineta noteikumi Nr.132
Rīgā 2010.gada 9.februārī (prot. Nr.7 33.§)
Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai (ietverot ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu)"
Izdoti saskaņā
ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
5.panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākuma "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai (ietverot ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu)" apakšpasākumiem "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai" un "Ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošana" (turpmāk – pasākums).
2. Atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulu (EK) Nr.800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008.gada 9.augusts, Nr. L 214/3) (turpmāk – Komisijas Regula Nr.800/2008).
3. Projektu iesniegumu (1.pielikums) pieņemšanu izsludina, projektu iesniegumus vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo un atbalstu pieprasa saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.
4. Pasākuma mērķis ir veicināt ar lauksaimniecību nesaistītu saimniecisko darbību vai nodarbinātību lauku teritorijā un dažādot ar lauksaimniecību nesaistītas aktivitātes, lai attīstītu alternatīvus ienākumu avotus un palielinātu ienākumu līmeni lauku reģionos.
5. Pasākuma īstenošanas vieta ir visa Latvijas teritorija, izņemot republikas pilsētas un novadu teritoriālās vienības – pilsētas, kurās ir vairāk nekā 5000 iedzīvotāju. Iedzīvotāju skaitu nosaka saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem par iedzīvotāju skaitu Latvijas administratīvajās teritorijās attiecīgā gada sākumā.
6. Atbalsta pretendents ir:
6.1. apakšpasākumā "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai" – fiziska persona, kas vēlas dibināt jaunu mikrouzņēmumu, vai juridiska persona, kuras pamatkapitālā ir vairāk nekā 75 procenti privātā kapitāla daļu un kura atbilst mikrouzņēmuma definīcijai saskaņā ar Komisijas Regulas Nr.800/2008 I pielikumā noteikto klasifikāciju;
6.2. apakšpasākumā "Ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošana" – fiziska vai juridiska persona, kura ražo Eiropas Kopienas dibināšanas līguma I pielikumā minētos lauksaimniecības produktus saskaņā ar Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulas (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), 35.pantu. Atbalsta pretendenta ieņēmumi no lauksaimnieciskās darbības ir ne mazāk kā 51 procents. Ja atbalsta pretendents ir juridiska persona, tās pamatkapitālā ir vairāk nekā 75 procenti privātā kapitāla daļu. Šajā apakšpasākumā atbalsta pretendenti var būt mikrouzņēmumi, mazie un vidējie saimnieciskās darbības veicēji, kas atbilst Komisijas Regulas Nr.800/2008 I pielikumā noteiktajai definīcijai, kā arī lielie saimnieciskās darbības veicēji, kas atbilst Komisijas Regulas Nr.800/2008 2.panta 8.punktā noteiktajai definīcijai.
7. Uz atbalstu pasākumā nevar pretendēt persona:
7.1. uz kuru attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu;
7.2. kas atbilst grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja statusam. Šādam statusam atbilst:
7.2.1. tāds saimnieciskās darbības veicējs, kura zaudējumi pārsniedz pusi no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas zaudējumi pārsniedz ceturtdaļu no pamatkapitāla;
7.2.2. saimnieciskās darbības veicējs, kam nav jāreģistrē pamatkapitāls, ja tam saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem un projekta iesniegumā norādīto informāciju ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes – zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums un procentu likmju celšanās – un ja projekta iesniegumā ietvertā informācija nepierāda, ka saimnieciskās darbības veicējs spēj atgūties ar saviem resursiem vai ar līdzekļiem, ko tas iegūst no saviem īpašniekiem vai no tirgus avotiem;
7.3. ja tā ar tiesas lēmumu ir atzīta par maksātnespējīgu, atrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tās saimnieciskā darbība ir izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tā atrodas likvidācijas procesā.
8. Šo noteikumu 7.2.apakšpunktā minēto nosacījumu nepiemēro mikrouzņēmumiem, mazajiem un vidējiem saimnieciskās darbības veicējiem, kas reģistrēti mazāk nekā trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas.
9. Pasākumā atbalsta šādas aktivitātes:
9.1. jaunu mikrouzņēmumu radīšanu – šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētajiem atbalsta pretendentiem – fiziskām personām;
9.2. esošās saimnieciskās darbības attīstību vai dažādošanu.
II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi
10. Vienā projekta iesniegumā ietver vienu aktivitāti.
11. Šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētajiem atbalsta pretendentiem saskaņā ar saimnieciskās darbības statistiskās klasifikācijas (turpmāk – NACE 2.red.) kodiem ir šādas projekta īstenošanas nozares:
11.1. citu dzīvnieku audzēšana (NACE 2.red. A sadaļas 01.49 klase), izņemot tādu dzīvnieku audzēšanu, kuri minēti Ciltsdarba likumā, un mājdzīvnieku audzēšanu;
11.2. mežizstrāde (NACE 2.red. A sadaļas 02.20 klase) – tikai koksnes un koksnes atlieku ražošana enerģijas ieguvei, neietverot koksnes un koksnes atlieku vākšanu;
11.3. pārējā ieguves rūpniecība un karjeru izstrāde (NACE 2.red. B sadaļas 08.nodaļa) un ar ieguves rūpniecību saistītās palīgdarbības (NACE 2.red. B sadaļas 09.nodaļa);
11.4. pārtikas produktu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 10.nodaļa) un dzērienu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 11.nodaļa), ja gala produkti nav minēti Eiropas Kopienas dibināšanas līguma I pielikumā;
11.5. tekstilizstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 13.nodaļa), izņemot sintētisko šķiedru ražošanu;
11.6. apģērbu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 14.nodaļa);
11.7. ādas un ādas izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 15.nodaļa);
11.8. koksnes, koka un korķa izstrādājumu ražošana (izņemot mēbeles), salmu un pīto izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 16.nodaļa);
11.9. papīra un papīra izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 17.nodaļa);
11.10. poligrāfija un ierakstu reproducēšana (NACE 2.red. C sadaļas 18.nodaļa);
11.11. ķīmisko vielu un ķīmisko produktu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 20.nodaļa), izņemot sprāgstvielu ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 20.51 klase) (izņēmums neattiecas uz sērkociņu ražošanu) un sintētisko šķiedru ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 20.6 grupa);
11.12. farmaceitisko pamatvielu un farmaceitisko preparātu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 21.nodaļa);
11.13. gumijas un plastmasas izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 22.nodaļa);
11.14. nemetālisko minerālu izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 23.nodaļa);
11.15. gatavo metālizstrādājumu ražošana, izņemot mašīnu un iekārtu ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 25.nodaļa) un ieroču un munīcijas ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 25.4 grupa);
11.16. datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 26.nodaļa);
11.17. elektrisko iekārtu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 27.nodaļa);
11.18. citur neklasificētu iekārtu, mehānismu un darba mašīnu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 28.nodaļa);
11.19. automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 29.nodaļa);
11.20. citu transportlīdzekļu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 30.nodaļa), izņemot kuģu būvi;
11.21. mēbeļu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 31.nodaļa);
11.22. cita veida ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 32.nodaļa);
11.23. iekārtu un ierīču remonts un uzstādīšana (NACE 2.red. C sadaļas 33.nodaļa);
11.24. elektroenerģija, gāzes apgāde, siltumapgāde un gaisa kondicionēšana (NACE 2.red. D sadaļas 35.nodaļa), izņemot gāzes ražošanu un gāzveida kurināmā sadali, izmantojot cauruļvadus (NACE 2.red. D sadaļas 35.2 grupa);
11.25. ūdens ieguve, attīrīšana un apgāde (NACE 2.red. E sadaļas 36.nodaļa);
11.26. notekūdeņu savākšana un attīrīšana (NACE 2.red. E sadaļas 37.nodaļa);
11.27. ēku būvniecība (NACE 2.red. F sadaļas 41.nodaļa);
11.28. inženierbūvniecība (NACE 2.red. F sadaļas 42.nodaļa);
11.29. specializētie būvdarbi (NACE 2.red. F sadaļas 43.nodaļa);
11.30. automobiļu apkope un remonts (NACE 2.red. G sadaļas 45.20 klase);
11.31. motociklu, to detaļu un piederumu pārdošana, apkope un remonts (NACE 2.red. G sadaļas 45.40 klase), izņemot jebkura veida vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību;
11.32. uzglabāšana un noliktavu saimniecība (NACE 2.red. H sadaļas 52.10 klase);
11.33. restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi (NACE 2.red. I sadaļas 56.10 klase);
11.34. izbraukuma ēdināšana pēc pasūtījuma un citu ēdināšanas pakalpojumu darbības (NACE 2.red. I sadaļas 56.2 grupa);
11.35. izdevējdarbība (NACE 2.red. J sadaļas 58.nodaļa), izņemot ar to saistīto datubāzu un tīmekļa vietņu uzturēšanu;
11.36. skaņu ierakstu producēšana (NACE 2.red. J sadaļas 59.20 klase), izņemot ar to saistīto datubāzu un tīmekļa vietņu uzturēšanu;
11.37. arhitektūras un inženiertehniskie pakalpojumi, kā arī tehniskā pārbaude un analīze (NACE 2.red. M sadaļas 71.nodaļa);
11.38. pētījumi un eksperimentālās izstrādes dabaszinātnēs un inženierzinātnēs (NACE 2.red. M sadaļas 72.1 grupa);
11.39. specializētie projektēšanas darbi (NACE 2.red. M sadaļas 74.10 klase);
11.40. veterinārie pakalpojumi (NACE 2.red. M sadaļas 75.nodaļa);
11.41. drošības sistēmu pakalpojumi (NACE 2.red. N sadaļas 80.20 klase);
11.42. būvniecības un ainavu arhitektu pakalpojumi (NACE 2.red. N sadaļas 81.nodaļa);
11.43. ārstu un zobārstu prakse (NACE 2.red. Q sadaļas 86.2 grupa);
11.44. datoru, individuālās lietošanas priekšmetu un mājsaimniecības piederumu remonts (NACE 2.red. S sadaļas 95.nodaļa);
11.45. pārējo individuālo pakalpojumu sniegšana (NACE 2.red. S sadaļas 96.nodaļa), izņemot fiziskās labsajūtas uzlabošanas pakalpojumus (NACE 2.red. S sadaļas 96.04 klase) un citur neklasificētus individuālos pakalpojumus (NACE 2.red. S sadaļas 96.09 klase).
12. Šo noteikumu 6.2.apakšpunktā minētajiem atbalsta pretendentiem saskaņā ar NACE 2.red. kodiem ir šādas projekta īstenošanas nozares:
12.1. citu dzīvnieku audzēšana (NACE 2.red. A sadaļas 01.49 klase), izņemot tādu dzīvnieku audzēšanu, kuri minēti Ciltsdarba likumā, un mājdzīvnieku audzēšanu;
12.2. mežizstrāde (NACE 2.red. A sadaļas 02.20 klase) – tikai koksnes un koksnes atlieku ražošana enerģijas ieguvei, neietverot koksnes un koksnes atlieku vākšanu;
12.3. pārtikas produktu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 10.nodaļa) un dzērienu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 11.nodaļa), ja gala produkti nav minēti Eiropas Kopienas dibināšanas līguma I pielikumā;
12.4. apstrādes rūpniecība (NACE 2.red. C sadaļa), izņemot tabakas izstrādājumu ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 12.nodaļa);
12.5. tekstilizstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 13.nodaļa), izņemot sintētisko šķiedru ražošanu;
12.6. apģērbu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 14.nodaļa);
12.7. ādas un ādas izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 15.nodaļa);
12.8. koksnes, koka un korķa izstrādājumu ražošana (izņemot mēbeles), salmu un pīto izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 16.nodaļa);
12.9. papīra un papīra izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 17.nodaļa);
12.10. poligrāfija un ierakstu reproducēšana (NACE 2.red. C sadaļas 18.nodaļa);
12.11. ķīmisko vielu un ķīmisko produktu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 20.nodaļa), izņemot sprāgstvielu ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 20.51 klase) (izņēmums neattiecas uz sērkociņu ražošanu) un sintētisko šķiedru ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 20.6 grupa);
12.12. farmaceitisko pamatvielu un farmaceitisko preparātu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 21.nodaļa);
12.13. gumijas un plastmasas izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 22.nodaļa);
12.14. nemetālisko minerālu izstrādājumu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 23.nodaļa);
12.15. gatavo metālizstrādājumu ražošana, izņemot mašīnu un iekārtu ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 25.nodaļa), kā arī ieroču un munīcijas ražošanu (NACE 2.red. C sadaļas 25.4 grupa);
12.16. datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 26.nodaļa);
12.17. elektrisko iekārtu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 27.nodaļa);
12.18. citur neklasificētu iekārtu, mehānismu un darba mašīnu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 28.nodaļa);
12.19. mēbeļu ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 31.nodaļa);
12.20. cita veida ražošana (NACE 2.red. C sadaļas 32.nodaļa);
12.21. iekārtu un ierīču remonts un uzstādīšana (NACE 2.red. C sadaļas 33.nodaļa);
12.22. elektroenerģija, gāzes apgāde, siltumapgāde un gaisa kondicionēšana (NACE 2.red. D sadaļas 35.nodaļa), izņemot gāzes ražošanu un gāzveida kurināmā sadali, izmantojot cauruļvadus (NACE 2.red. D sadaļas 35.2 grupa);
12.23. ūdens ieguve, attīrīšana un apgāde (NACE 2.red. E sadaļas 36.nodaļa);
12.24. notekūdeņu savākšana un attīrīšana (NACE 2.red. E sadaļas 37.nodaļa);
12.25. atkritumu savākšana, apstrāde un izvietošana, kā arī materiālu pārstrāde (NACE 2.red. E sadaļas 38.nodaļa), izņemot nemetāla atkritumu un lūžņu pārstrādi;
12.26. sanitārija un citi atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumi (NACE 2.red. E sadaļas 39.nodaļa);
12.27. izdevējdarbība (NACE 2.red. J sadaļas 58.nodaļa), izņemot ar to saistīto datubāzu un tīmekļa vietņu uzturēšanu;
12.28. skaņu ierakstu producēšana (NACE 2.red. J sadaļas 59.20 klase), izņemot ar to saistīto datubāzu un tīmekļa vietņu uzturēšanu;
12.29. veterinārie pakalpojumi (NACE 2.red. M sadaļas 75.nodaļa);
12.30. būvniecības un ainavu arhitektu pakalpojumi (NACE 2.red. N sadaļas 81.nodaļa);
12.31. datoru, individuālās lietošanas priekšmetu un mājsaimniecības piederumu remonts (NACE 2.red. S sadaļas 95.nodaļa);
12.32. pārējo individuālo pakalpojumu sniegšana (NACE 2.red. S sadaļas 96.nodaļa), izņemot fiziskās labsajūtas uzlabošanas pakalpojumus (NACE 2.red. S sadaļas 96.04 klase) un citur neklasificētus individuālos pakalpojumus (NACE 2.red. S sadaļas 96.09 klase).
13. Atbalsta pretendents atbilst šādiem publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem:
13.1. projekta mērķis atbilst pasākuma mērķim, un, īstenojot projektu, pretendents sasniedz projekta mērķi;
13.2. ja paredzēts īstenot šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti, jaundibinātajā mikrouzņēmumā atbalsta pretendentam pieder ne mazāk kā 51 procents mikrouzņēmuma kapitāldaļu;
13.3. īstenojot projektu, atbalsta pretendents nodrošina vismaz vienu no šādām prasībām:
13.3.1. jaunu darba vietu radīšana;
13.3.2. esošo darba vietu saglabāšana;
13.3.3. saimnieciskās darbības attīstība un paplašināšana;
13.4. īstenojot šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minēto aktivitāti, nodrošina atbalsta pretendenta saimnieciskās darbības attīstību un paplašināšanu (norāda 1.pielikuma C.4.sadaļā);
13.5. projekta iesniegumā pierāda saimnieciskās darbības ekonomisko dzīvotspēju atbilstoši šo noteikumu 15. un 16.punktā minētajām prasībām;
13.6. ja atbalsta pretendents ir lielais saimnieciskās darbības veicējs, tas pamato finansējuma stimulējošo ietekmi vismaz vienā no šādām jomām (norāda 1.pielikuma C.4.sadaļā):
13.6.1. finansējums būtiski palielinās projekta apjomu;
13.6.2. finansējums būtiski paplašinās projekta darbības jomu;
13.6.3. finansējums būtiski palielinās kopsummu, ko finansējuma saņēmējs iztērēs projektam;
13.6.4. finansējums būtiski palielinās attiecīgā projekta izpildes ātrumu;
13.6.5. projekts netiks īstenots Latvijā, ja finansējumu nepiešķirs.
14. Atbalsta pretendents sagatavo biznesa plānu, kurā norāda šādu informāciju:
14.1. uzņēmuma darbības sākotnējā situācija;
14.2. uzņēmuma resursu vadības sistēma;
14.3. uzņēmuma pašreizējā darbība;
14.4. veicamās aktivitātes;
14.5. konkrēti sasniedzami mērķi un sākumpunkti saimnieciskās darbības attīstībai;
14.6. aktivitāšu īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafiks;
14.7. informācija par nepieciešamajām investīcijām;
14.8. konkurence;
14.9. projektā paredzētās saimnieciskās darbības nozares īstenošanas sistēma;
14.10. plānotais ražošanas procesa un tehnoloģisko procesu apraksts.
15. Ja paredzēts īstenot šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti, saimnieciskās darbības ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos projekta īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas, bet ne mazāk kā trīs gadus pēc kārtas. Projekta iesniegumā norādītā naudas plūsma apliecina iespēju projektu īstenot un sasniegt mērķi.
16. Ja paredzēts īstenot šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minēto aktivitāti:
16.1. un projekta kopsumma nepārsniedz 70 280 latu:
16.1.1. ieņēmumi no saimnieciskās darbības gadā pēc projekta īstenošanas palielinās vismaz par trim procentiem vai izdevumi samazinās vismaz par trim procentiem salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu;
16.1.2. projekta iesniegumā norādītā naudas plūsma ir pozitīva laikposmā no pēdējā noslēgtā finanšu gada vai operatīvā finanšu pārskata līdz projekta iesnieguma iesniegšanai, projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos projekta īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas un apliecina spēju projektu īstenot un sasniegt mērķi;
16.2. un projekta kopsumma pārsniedz 70 280 latu:
16.2.1. naudas plūsma ir pozitīva laikposmā no pēdējā noslēgtā finanšu gada vai operatīvā finanšu pārskata līdz projekta iesnieguma iesniegšanai, projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos projekta īstenošanas gados un gadā pēc projekta īstenošanas, bet ne mazāk kā trīs gadus pēc kārtas;
16.2.2. atbalsta pretendents pierāda saimnieciskās darbības ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtajā finanšu gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, un ekonomiskā dzīvotspēja atbilst diviem no šādiem rādītājiem:
16.2.2.1. pašu kapitāla attiecība pret aktīvu kopsummu ir lielāka par vai vienāda ar 0,20;
16.2.2.2. apgrozāmo līdzekļu attiecība pret īstermiņa kreditoriem ir lielāka par vai vienāda ar 1,00 (no īstermiņa kreditoriem izslēdz īstermiņa nākamo periodu ieņēmumu sastāvā iekļauto valsts un Eiropas Savienības finansiālo atbalstu);
16.2.2.3. tīrās peļņas un nolietojuma, kas reizināts ar 50 procentiem, summa ir lielāka par vai vienāda ar 0;
16.2.3. atbalsta pretendents pierāda saimnieciskās darbības ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta īstenošanas, un ekonomiskā dzīvotspēja atbilst šo noteikumu 16.2.2.2.apakšpunktā minētajam rādītājam un vismaz vienam no šo noteikumu 16.2.2.1. vai 16.2.2.3.apakšpunktā minētajiem rādītājiem, kā arī palielina vismaz vienu no šo noteikumu 16.2.2.1. vai 16.2.2.2.apakšpunktā minētajiem rādītājiem par 0,05 salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.
17. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendents atbilstoši tā juridiskajai adresei (fiziska persona – atbilstoši projekta īstenošanas adresei) personīgi (papīra formā) vai elektroniski (elektroniska dokumenta formā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu) iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
17.1. projekta iesniegumu divos eksemplāros (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā), biznesa plānu un saimnieciskās darbības finanšu analīzi vismaz trim gadiem. Ja paredzēts īstenot šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti, saimnieciskās darbības finanšu analīzē ietver šo noteikumu 1.pielikuma E.1. un E.5.sadaļu, bet, ja paredzēts īstenot 9.2.apakšpunktā minēto aktivitāti, – 1.pielikuma E.1., E.2., E.3., E.4., E.5. un E.6.sadaļu, kā arī E.7.sadaļu, ja projekta kopsumma pārsniedz 70 280 latu. Lauku atbalsta dienests izdara atzīmi par projekta iesnieguma saņemšanu un vienu projekta iesnieguma eksemplāru atdod atbalsta pretendentam;
17.2. atbalsta pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai;
17.3. deklarāciju par saimnieciskās darbības veicēja atbilstību sīkās komercsabiedrības kategorijai atbilstoši normatīvajiem aktiem par komercsabiedrību deklarēšanas kārtību atbilstoši mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai;
17.4. apliecinājumu par projekta īstenošanai pieejamiem finanšu resursiem. Ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts, – izziņu par kredīta piešķiršanu (2.pielikums). Izziņu iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Izziņā norāda kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītus un kredīta summu. Ja projekta īstenošanā atbalsta pretendents plāno ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus, tas iesniedz dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību;
17.5. gada pārskatu (pilns komplekts) par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas (kopiju (uzrāda oriģinālu)) saskaņā ar Gada pārskatu likumu. Minētā prasība neattiecas uz šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti;
17.6. atbalsta pretendents, kas saskaņā ar Gada pārskatu likumu nesniedz gada pārskatus, – gada ienākumu deklarāciju "Ieņēmumi no saimnieciskās darbības" par pēdējiem diviem noslēgtajiem gadiem pirms projekta iesniegšanas (kopiju (uzrāda oriģinālu)) saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju. Atbalsta pretendents, kas reģistrēts mazāk nekā trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, šo deklarāciju iesniedz tikai par pēdējo noslēgto gadu. Šī prasība neattiecas uz šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti;
17.7. operatīvo finanšu pārskatu par 12 mēnešu laikposmu līdz pēdējam noslēgtajam mēnesim. Finanšu pārskats projekta iesnieguma iesniegšanas dienā nedrīkst būt vecāks par diviem mēnešiem. Operatīvo finanšu pārskatu iesniedz tikai tie saimnieciskās darbības veicēji, kuri reģistrēti ilgāk nekā trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas un kuriem saskaņā ar pēdējā noslēgtā finanšu gada pārskatu zaudējumi pārsniedz pusi no pamatkapitāla;
17.8. atbalsta pretendenta izglītību apliecinošu dokumentu (kopiju (uzrāda oriģinālu)), lai saņemtu prioritāros punktus par izglītību. Ja atbalsta pretendents ir juridiska persona, minētais dokuments izsniegts komercsabiedrības īpašniekam vai paraksttiesīgai personai, kas reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;
17.9. zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostiprinājuma uzrakstu (kopiju (uzrāda oriģinālu)) vai zemesgrāmatas apliecību par zemi vai ēku (būvi), kurā paredzēts īstenot projektu (kopiju (uzrāda oriģinālu)), vai ilgtermiņa zemes nomas līgumu, kurš reģistrēts zemesgrāmatā (kopiju (uzrāda oriģinālu)) un kurā minētais nomas termiņš nav mazāks par septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas. Ja paredzēts īstenot šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti, ilgtermiņa zemes nomas līgums jāreģistrē zemesgrāmatā 60 darbdienu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta pieņemtā lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu;
17.10. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu. Ja nav jāpiemēro normatīvie akti par iepirkuma procedūrām – aprakstu brīvā formā, norādot, kādā veidā konkrētajai iegādei ir noteikta mazākā cena, un pievienojot informāciju par aptaujātajiem uzņēmējiem, reklāmas bukletus un citu informāciju, kas apliecina noteiktās cenas objektivitāti. Pretendējot uz finansējumu jaunai būvniecībai vai rekonstrukcijai, būvniecības un iepirkuma dokumentus par būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotās rekonstrukcijas un vispārējām izmaksām, kas saistītas ar būvniecību, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Pretendējot uz finansējumu būvmateriālu iegādei, būvniecības un iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu;
17.11. par jaunas būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotās rekonstrukcijas projektiem papildus iesniedz:
17.11.1. plānošanas un arhitektūras uzdevumu (kopiju (uzrāda oriģinālu)), ja iesniegšanas dienā nav apstiprināta tehniskā projekta;
17.11.2. ja paredzēta vienkāršota rekonstrukcija, – apliecinājuma karti un ieceres dokumentāciju (minēto dokumentu kopijas (uzrāda oriģinālus)). Ieceres dokumentācija ir izstrādāta atbilstoši būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un attiecīgās pašvaldības saistošajiem noteikumiem;
17.11.3. akceptētu būvprojektu (tehniskā projekta stadijā) vai tā kopiju (uzrāda oriģinālu). Ja pretendents projekta ietvaros paredz iegādāties tikai būvmateriālus jaunai būvniecībai vai rekonstrukcijai, būvprojektu iesniedz kopā ar projekta iesniegumu, bet pārējos gadījumos būvprojektu iesniedz ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Ja paredzēta vienkāršota rekonstrukcija, iesniedz atbalsta pretendenta sastādītu tāmi;
17.11.4. būvatļauju (kopiju (uzrāda oriģinālu)), ko iesniedz ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
18. Šo noteikumu 17.punktā minēto dokumentu oriģinālus neuzrāda, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā.
19. Ja paredzēts īstenot šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti, atbalsta pretendents 60 darbdienu laikā pēc tam, kad saņemts Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, iesniedz Lauku atbalsta dienestā:
19.1. jaundibinātā mikrouzņēmuma reģistrācijas apliecības kopiju;
19.2. šo noteikumu 17.9.apakšpunktā minētos dokumentus par nomas līguma reģistrēšanu zemesgrāmatā, ja projektu paredzēts īstenot uz nomātas zemes vai nomātā ēkā (būvē), kas reģistrēta uz jaundibinātā mikrouzņēmuma vārda.
20. Vērtējot projektu iesniegumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai, Lauku atbalsta dienests novērtē projektu iesniegumu atbilstību galvenajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem, kas noteikti šo noteikumu 6., 7., 11., 12., 15. un 16.punktā.
21. Projektu iesniegumus sarindo atbilstoši projektu atlases kritērijiem (3.pielikums). Ja projektu atlasē punktu skaits ir vienāds, priekšroka ir atbalsta pretendentam, kurš projektā atbalstāmo saimniecisko darbību plāno veikt pašvaldībā ar mazāku teritorijas attīstības indeksu (noteikts normatīvajos aktos par teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas kārtību un tā vērtībām).
22. Ja atbalsta pretendents ir īstenojis šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti (nodibināts jauns mikrouzņēmums un sasniegti projektā izvirzītie mērķi), gadu pēc pēdējā maksājuma veikšanas dienas, iesniedzot attiecīgu projekta iesniegumu, iespējams pretendēt uz publiskā finansējuma saņemšanu par šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minēto aktivitāti.
23. Atbalsta pretendents šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minētās aktivitātes īstenošanai 2007.–2013.gadā (turpmāk – plānošanas periods) var pieteikties vienu reizi.
III. Publiskā finansējuma veids un apmērs
24. Atbalsta intensitāte ir:
24.1. 50 procentu no kopējās attiecināmo izmaksu summas – šo noteikumu 9.punktā minētajām aktivitātēm, izņemot šo noteikumu 24.2.apakšpunktā minētos gadījumus;
24.2. 40 procentu no kopējās attiecināmo izmaksu summas – šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minētajai aktivitātei, kuru īsteno šo noteikumu 11. un 12.punktā minētajās nozarēs, kas saistītas ar kurināmā ražošanu no lauksaimniecības un mežsaimniecības produktiem (malka, šķelda, kokogles, granulas, briketes), lai attīstītu esošo saimniecisko darbību, izņemot biogāzes iegūšanu un tās transformēšanu siltumenerģijā.
25. Visā plānošanas periodā vienam atbalsta pretendentam kopējā attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz:
25.1. 100 000 EUR ekvivalentu latos – par šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti;
25.2. 200 000 EUR ekvivalentu latos – par šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minēto aktivitāti, izņemot šo noteikumu 25.3.apakšpunktā minēto gadījumu;
25.3. 350 000 EUR ekvivalentu latos – par šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minēto aktivitāti, ja to īsteno šo noteikumu 11. un 12.punktā minētajās nozarēs, kas saistītas ar kurināmā ražošanu no lauksaimniecības un mežsaimniecības produktiem (malka, šķelda, kokogles, granulas, briketes), lai attīstītu esošo saimniecisko darbību, izņemot biogāzes iegūšanu un tās transformēšanu siltumenerģijā.
26. Plānošanas periodā vienam atbalsta pretendentam ir pieejama:
26.1. šo noteikumu 9.1. un 9.2.apakšpunktā minētajai aktivitātei paredzētā attiecināmo izmaksu summa, ja atbalsta pretendents īstenojis šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti;
26.2. šo noteikumu 9.2.apakšpunktā minētajai aktivitātei paredzētā attiecināmo izmaksu summa, ja atbalsta pretendents nepretendē uz šo noteikumu 9.1.apakšpunktā minēto aktivitāti.
27. Šo noteikumu ietvaros piešķirto finansējumu var apvienot ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu tām pašām attiecināmajām izmaksām, ievērojot, ka piešķirtais finansējums šo noteikumu ietvaros kopā ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo reģionālā finansējuma intensitāti, neatkarīgi no tā, vai finansējums tiek sniegts no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības finanšu līdzekļiem.
28. Atbalsta saņēmējs sedz vismaz 25 procentus no attiecināmajām izmaksām, izmantojot paša resursus vai ārējo finansējumu, kas nav saistīts ar jebkādu komercdarbības atbalstu.
IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
29. Pasākumā ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:
29.1. jaunu ražošanas pamatlīdzekļu (tehnika, iekārtas un aprīkojums, tai skaitā datorprogrammatūra) iegādes izmaksas, lai tieši nodrošinātu ražošanas procesu attiecīgajā projekta īstenošanas nozarē, kā arī vienreizējas izmaksas, kas saistītas ar tehnikas un iekārtu uzstādīšanu to darbības nodrošināšanai;
29.2. jaunas būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotas rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot maksimālās attiecināmās izmaksas (4.pielikums);
29.3. būvmateriālu iegādes izmaksas, pamatojoties uz akceptētu būvprojektu, kas iesniegts kopā ar projekta iesniegumu, vai atbalsta pretendenta sastādītu tāmi vienkāršotai rekonstrukcijai, nepārsniedzot maksimālās attiecināmās izmaksas (4.pielikums);
29.4. būvprojekta izstrādes izmaksas atbilstoši būvniecību regulējošajiem normatīvajiem aktiem, bet ne vairāk kā astoņus procentus no būvniecības tāmē iekļauto attiecināmo izmaksu kopsummas. Būvprojekta izmaksas ir attiecināmas, ja projekta attiecināmajās izmaksās ir paredzēta attiecīgās ēkas būvniecība vai rekonstrukcija. Šīs izmaksas ir attiecināmas tikai pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā.
30. Ja atbalsta pretendents projekta iesniegumā neparedz publisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši normatīvajos aktos par iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtību noteiktajām prasībām. Publisko finansējumu par minētajām iekārtām saņem tikai pēc to nodošanas ekspluatācijā un apliecinošu dokumentu iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā.
31. Maksimālo attiecināmo izmaksu publiskā finansējuma aprēķinā ietver visas ar objekta būvniecību saistītās izmaksas (tai skaitā iekšējo un ārējo ūdensvadu, iekšējās un ārējās kanalizācijas, iekšējās un ārējās elektroapgādes, ventilācijas un apkures sistēmas izmaksas), bet neietver iekārtu izmaksas.
32. Ja projektā paredzētās jaunas būvniecības vai rekonstrukcijas izmaksas attiecīgajam būves tipam pārsniedz noteiktās maksimālās attiecināmās izmaksas, izmaksu starpību sedz atbalsta pretendents.
33. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīcijas un būvmateriāli, kas tiešā veidā saistīti ar projekta mērķa sasniegšanu.
34. Papildus šo noteikumu 29.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām pasākumā par attiecināmajām izmaksām uzskata arī šādas ar būvprojektu saistītas izmaksas, ja to summa nepārsniedz 30 procentus no būvniecības attiecināmo izmaksu kopsummas:
34.1. administratīvo telpu jaunas būvniecības un rekonstrukcijas izmaksas;
34.2. apsardzes un caurlaides telpu ierīkošanas izmaksas;
34.3. apsardzes signalizācijas, tai skaitā videonovērošanas sistēmas, ierīkošanas izmaksas;
34.4. palīgtelpu izmaksas, ja ir izskaidrota palīgtelpu funkcionālā izmantošana un nepieciešamība projekta aktivitātes īstenošanā;
34.5. personāla telpu ierīkošanas izmaksas;
34.6. teritorijas labiekārtošanas izmaksas (piemēram, par teritorijas asfaltēšanu vai cita klājuma ieklāšanu, zāliena ierīkošanu, ārējā apgaismojuma ierīkošanu un žoga izbūvi).
35. Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:
35.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību radītie zaudējumi;
35.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesāšanās izdevumi;
35.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projektam attiecīgu vērtību, kā arī tad, ja apakšlīgumos samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
35.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
35.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas, tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
35.6. atlīdzība personālam;
35.7. vispārējas nozīmes transportlīdzekļu izmaksas, izņemot specializētos transportlīdzekļus, kuri konstruktīvi un rūpnieciski ražoti speciālas nozīmes kravu pārvadāšanai vai specifisku darbu veikšanai un uz kuriem ir uzstādītas specifisko funkciju veikšanai paredzētās iekārtas;
35.8. meža izstrādes traktortehnika (pievedējtraktori, treilēšanas traktori un koku gāšanas atzarošanas un sagarināšanas mašīnas);
35.9. investīcijas iekārtu, tehnikas un aprīkojuma iegādei, kas paredzēts lauksaimniecības produkcijas ražošanai;
35.10. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes 2005.gada 20.septembra Regulu (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA);
35.11. nodokļi un nodevas;
35.12. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
35.13. vispārīgās izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma sagatavošanu, tai skaitā par konsultācijām.
36. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma aprēķina gadā pārsniedz vidējo tirgus cenu, kā arī aktivitāšu īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafikā noteiktajā termiņā nepabeigtus darbus uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
37. Ja atbalsta pretendents ir uzsācis atbalstāmās aktivitātes īstenošanu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā, finansējums netiek piešķirts.
38. Šo noteikumu 29.punktā minētās attiecināmās izmaksas atbalsta saņēmējs:
38.1. izmanto nepieciešamo līdzekļu iegādei no trešajām personām saskaņā ar tirgus nosacījumiem;
38.2. izmanto tikai projekta iesniegumā norādītajā projekta īstenošanas vietā un savā saimnieciskajā darbībā;
38.3. ietver aktīvos kā amortizējamus ilgtermiņa ieguldījumus, tie paliek atbalsta saņēmēja īpašumā un tos nenodod lietošanā trešajām personām vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas.
V. Projekta uzraudzība
39. Atbalsta saņēmējs kopā ar pēdējā maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz pārskatu par projekta īstenošanas rezultātiem (5.pielikums) un pārskatu par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem (6.pielikums).
40. Sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, atbalsta saņēmējs katru gadu līdz 30.aprīlim piecu gadu periodā iesniedz Lauku atbalsta dienestā pārskatu par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem (6.pielikums) par iepriekšējo kalendāra gadu.
41. Projekta uzraudzības laikā – piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas – atbalsta saņēmējs nedrīkst mainīt projekta īstenošanas vietu.
VI. Noslēguma jautājumi
42. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa noteikumus Nr.300 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai (ietverot ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu)"" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 70.nr.; 2009, 99.nr.).
43. Projektu iesniegumi, kas apstiprināti atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa noteikumiem Nr.300 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai (ietverot ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu)"", tiek īstenoti un uzraudzīti saskaņā ar līgumā par atbalsta saņemšanu ietvertajiem nosacījumiem.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Zemkopības ministra vietā – izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.februāra
noteikumiem Nr.132
Zemkopības ministra vietā – izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.februāra
noteikumiem Nr.132
Kredītiestādes izziņas paraugs par kredīta piešķiršanu
Zemkopības ministra vietā – izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.februāra
noteikumiem Nr.132
Projektu atlases kritēriji
Nr. p.k. |
Kritēriju grupa |
Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā |
Kritērijs |
Punktu skaits |
1. | Atbalsta pretendenta izglītība1 |
30 |
Augstākā izglītība |
30 |
Profesionālā vidējā (vidējā speciālā) izglītība |
15 |
|||
Cita izglītība |
0 |
|||
2. | Projekta īstenošanas vieta |
30 |
Atbalsta pretendents īsteno projektu teritorijā ar 4. un 5.grupas attīstības indeksu2 |
30 |
Atbalsta pretendents īsteno projektu teritorijā ar 3.grupas attīstības indeksu2 |
15 |
|||
Pārējie |
0 |
|||
3. | Projekta darbības virziens |
15 |
Ražošana |
15 |
Pakalpojumu sniegšana |
0 |
Piezīmes.
1 Izglītību apliecina jebkuras izglītības iestādes izsniegts diploms par augstāko vai profesionālo vidējo (vidējo speciālo) izglītību.
2 Teritorijas attīstības indekss ir nosakāms atbilstoši teritoriju sadalījumam plānošanas reģionos saskaņā ar normatīvajiem aktiem par teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas kārtību un tā vērtībām.
Zemkopības ministra vietā – izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
4.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.februāra
noteikumiem Nr.132
Maksimālās attiecināmās izmaksas publiskā finansējuma aprēķināšanai jaunas būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotās rekonstrukcijas projektiem galvenajiem būvju tipiem (Ls/m2)
Nr. p.k. |
Būvju tipi |
Jaunbūve (par kopējo būves platību (bez PVN)) |
Rekonstrukcija (par kopējo rekonstruējamo platību (bez PVN)) |
Vienkāršotā rekonstrukcija (par kopējo rekonstruējamo platību (bez PVN)) |
1. | Ražošanas ēka |
400 |
280 |
220 |
2. | Palīgbūve, noliktava |
250 |
175 |
140 |
3. | Nojume (bez sienas apšuvuma, vārtiem un logiem) |
120 |
85 |
65 |
Zemkopības ministra vietā – izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
5.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.februāra
noteikumiem Nr.132
Pārskats par projekta īstenošanas rezultātiem Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) pasākumā "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai (ietverot ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu)" (kods 312(311))
Zemkopības ministra vietā – izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
6.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.februāra
noteikumiem Nr.132
Pārskats par atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) pasākumā "Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai (ietverot ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu)" (kods 312(311))
Zemkopības ministra vietā – izglītības un zinātnes ministre T.Koķe